معاون کمیته امداد امام استان آذربایجان غربی گفت:امسال با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد تومان پیش بینی می شود 3 هزار خانوار مددجو تحت پوشش این نهاد، توانمند شده و به اشتغال پایدار و خودکفایی برسند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، امیر نیا با بیان اینکه آموزش ها برای مددجویانی که تمایل به آموزش و خوداشتغالی دارند تداوم خواهد داشت افزود:در رشته های مختلف کاربردی از جمله صنایع دستی،صنفی،صنعتی،دامداری و کشاورزی ،به مددجویان مهارت های  لازم آموزش داده می شود.

امیرنیا با اشاره به اینکه فراهم نمودن فرصت های شغلی برای خانوارهای تحت پوشش از اولویت های اصلی برای خودکفایی آنها است اظهار داشت:به منظور توانمند نمودن مددجویان  و خود اشتغالی آنها ،اعتباراتی از محل تسهیلات بانکی و صندوق امداد تخصیص داده خواهد شد که در شهرستان مهاباد اعتبارات 80 میلیارد ریال است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 برابر افزایش پیدا کرده است.

اجرایی شدن 77 طرح اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی در مهاباد

رئیس کمیته امداد مهاباد افزود: امسال در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال 77 طرح اشتغالزایی را به منظور خود کفا نمودن خانوارهای تحت پوشش این نهاد، اجرایی خواهیم کرد.

مامندی پورضمن اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 325 خانوار مددجو مهابادی  به خودکفایی رسیده اند گفت:امسال با بهره گیری از اعتباراتی که 2 برابر شده، بیش از 300خانوار مددجو مهابادی از خدمات تحت پوشش خارج شده و با آموزش های لازم و ارائه تسهیلات ،خود اشتغال و خودکفا خواهند شد.

وی همچنین در مورد مددجویانی که کارآفرین شده اند گفت:کارآفرینان برتر در زمینه های جوراب بافی،خیاطی،فرش بافی و تولید تابلو فرش های دستباف و کارگاه های تولیدی مبل  خوش درخشیده اند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.