مدرسه غیاثیه خرگرد خواف مرمت می شود

مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خواف از آغاز عملیات حفاظت و تثبیت قسمتی از تزئینات رنگی مدرسه غیاثیه ی خرگرد خبر داد.

مدرسه غیاثیه خرگرد  خواف مرمت می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ باعقیده گفت : مدرسه غیاثیه خرگرد ، به لحاظ نوع معماری و جایگاه علمی، کانون توجه بوده و یکی از کامل‌ترین نمونه‌های دانشگاه اسلامی به‌شمار می رود.


وی افزود : از مهمترین ویژگی های این مدرسه علاوه بر استفاده گسترده از کاشی معرق جهت پوشش دیوارها در نمای درونی وبیرونی وجود تزئینات رنگی با نقوش هندسی ،گیاهی واسلیمی به رنگهای سبز ، آبی ، قرمز وسبز در مسجد وسالن مدرس است.


مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خواف از شروع حفاظت از این تزئینات زیبا توسط یک گروه 7 نفره از متخصصان مرمت به سرپرستی دکتر حامد صیاد شهری  خبر داد و گفت: پاکسازي عوامل مخرب محیطی و رطوبتی ،تثبیت و استحکام بخشی اولیه داغ قسمتهاي ریختگی نقاشی،  دسته بندي انواع تزئینات بکاررفته و  تثبیت کلیه تزئینات پس از عمل پاکسازي و استحکام بخشـی از مهترین اقداماتی است که در این بنای شاخص صورت می گیرد.


انتهای پیام//ز-ج

آغاز عملیات حفاظت و تثبیت تزینات رنگی مدرسه غیاثیه خرگرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.