چگونه ریزش موی فصلی را برطرف کنیم؟

همزمان با کوتاه شدن روز و دگرگونی آب و هوا در فصل پاییز بسیاری افراد با مشکلاتی همچون ریزش موی سر و حمله‌های آسم و آلرژی مواجه می‌شوند که برای برطرف کردن این مشکل‌ها راه حل‌های موثری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اگر به تازگی زمانی که مو‌های خود را شانه می‌کنید مقدار زیادی موی از دست می‌دهید یا دچار تشدید حمله‌های آسم و آلرژی، خشکی و خارش پوست بدن و حتی دیدن کابوس‌های شبانه شده اید این مشکل‌ها به دلیل تغییر فصل است.

با وجود آنکه بیشتر افراد در فصل‌های سرد سال دچار افسردگی و کسالت می‌شوند، اما دگرگونی آب و هوا افزون بر سلامت روحی بر جسم و ظاهر افراد نیز می‌تواند اثر بگذارد.

1-چگونه ریزش موی فصلی را برطرف کنیم2-راهکار‌های فوق العاده موثر برای درمان ریزش موی فصلی درپاییز
به تازگی دانشمندان سوئدی در یک پژوهش که در مجله پزشکی پوست و مو (Dermatology) به چاپ رسیده است با بررسی بر روی ۸۰۰ زن سالم دریافتند بیشتر این افراد در فصل پاییز دچار مشکل ریزش موی سر می‌شوند.

کارشناسان یکی از دلایل ریزش موی را کاهش نور خورشید و کمبود ویتامین D در بدن بانوان در فصل پاییز می‌دانند. براساس پژوهش‌ها ویتامین Dبه شدت بر تقویت مو‌ها موثر و کاهش آن در بدن سبب ریزش موی سر می‌شود.

1-چگونه ریزش موی فصلی را برطرف کنیم2-راهکار‌های فوق العاده موثر برای درمان ریزش موی فصلی درپاییز
از جمله دیگر دلایل بروز ریزش موی سر کمبود آهن و ید مورد نیاز بدن است که سبب ریزش مو‌ها می‌شود.

برای جلوگیری از ریزش موی سر و تقویت آنها افراد باید در رژیم غذایی خود مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، دانه‌های آجیل و لوبیا را قرار دهند.

مصرف میوه و سبزی‌های تازه، سیر، عدس، سیب زمینی شیرین، دانه سویا، تخمه کتان، تخمه کدو تنبل و نوشیدن آب به میزان کافی نیز در جلوگیری از بروز ریزش موی سر موثر است.

در صورت تداوم ریزش موی سر مشاوره با متخصص، انجام درمان‌های رایج ریزش موی سر، استفاده از محلول‌های موضعی و مصرف مکمل‌های خوراکی حاوی زینک می‌تواند موثر باشد.

یکی دیگر از مشکل‌هایی که افراد در فصل‌های سرد سال با آن مواجه هستند بروز اگزما، خشکی و خارش پوست بدن و صورت است که برای از بین بردن این مشکل نوشیدن مقدارکافی آب درطول روز بسیارمفید است.

حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست از طریق استفاده از کرم‌های مرطوب کننده مفید نیز می‌تواند سبب تسکین اگزمای پوستی شود.

1-چگونه ریزش موی فصلی را برطرف کنیم2-راهکار‌های فوق العاده موثر برای درمان ریزش موی فصلی درپاییز
استفاده از کرم مرطوب کننده به ویژه پس از استحمام مانع از خشکی، خراش و خارش پوستی می‌شود.

از جمله میوه و سبزی‌های مفید برای سلامت بدن می‌توان کلم، اسفناج، کلم بروکلی، میوه‌های حاوی آنتی اکسیدان و بتاکاروتن، چون مرکبات و انواع توت‌ها را نام برد.

مصرف مواد غذایی حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا ۶ نیز برای سلامت پوست وشادابی آن بسیار مفید است.

نوشیدن چای سبز و خودداری از مصرف قهوه به میزان زیاد نیز می‌تواند سبب دریافت مواد مغذی به بدن و تقویت پوست و فولیکول‌های موی سر شود.کافی در شب نیز به ترمیم بافت‌ها و تولید فولیکول‌های جدید مو کمک می‌کند.

ریزش موی سر و بروز چین و چروک پوستی می‌تواند سبب ناراحتی، کاهش اعتماد به نفس و آسیب به سلامت روحی افراد شود به همین دلیل کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند مراقبت لازم را از پوست و موی خود انجام دهند.

از جمله دیگر موادغذایی مفید برای حفظ سلامتی پوست و مو خوردن میان وعده‌های سالم شامل انجیر، خرما، کشمش، فرنی، آب پرتقال طبیعی و تازه، تخم مرغ، ماء الشعیر، برنج قهوه‌ای و مواد لبنی است.

حمله‌های آسم و آلرژی نیز در فصول سرد سال به دلیل خشکی هوا، بارش باران و برف و نیز کاهش تابش نور خورشید افزایش می‌یابد که با اصلاح الگوی تغذیه، قرارگرفتن در معرض نور خورشید و مصرف مکمل‌های ویتامین D این مشکل تا ۳۷ درصد درمبتلایان کاهش پیدا می‌کند.

1-چگونه ریزش موی فصلی را برطرف کنیم2-راهکار‌های فوق العاده موثر برای درمان ریزش موی فصلی درپاییز
افرادی که دچار کابوس‌های شبانه می‌شوند نیز با مصرف مواد غذایی مفید، انجام ورزش یوگا و مدیتیشن، خوردن میزان بیشتر پنیر در وعده صبحانه، خوردن مکمل روغن ماهی حاوی امگا سه و مصرف جگر گوسفندی مشکل کابوس شبانه در آنها برطرف می‌شود. با رعایت این راهکار‌ها افزون بر حفظ زیبایی و سلامت پوست و مو دچار ابتلا به بیماری‌های فصلی شایع از جمله آنفلوآنزا نیز نمی‌شوید.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

راهکار‌های فوق العاده  برای درمان ریزش موی فصلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید احمدی
۲۰:۲۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۸
سلام.من مشکل ریزش مو در فصل پاییز دارم لطفا راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
تشكر
آخرین اخبار