رئیس اداره امور آب مهاباد از کاهش ۶۰ درصدی آب ورودی به سد مهاباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محمد عبدالهی رئیس اداره امور آب مهاباد افزود: امسال ۴۰ درصد نزولات آسمانی در مهاباد کاهش یافته و بر همین اساس ارتفاع آب سد مهاباد به یکهزار و ۳۴۳ متر رسیده است.

وی با اشاره به کاهش ۱.۵ متری ارتفاع آب سد مهاباد  گفت: امسال کل آب ورودی به مخزن سد مهاباد ۱۵۸ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

عبدالهی با تاکید بر اینکه سال گذشته ارتفاع آب در چنین روزی یکهزار و ۳۴۴.۵ متر بوده است، اظهار کرد: در سال آبی ۹۶-۹۵ مقدار کل بارندگی ۲۳۱ میلی لیتر است که این مقدار در سال آبی ۹۵- ۹۴ بیش از ۴۰۸ میلی لیتر بوده است.

رئیس اداره امور آب مهاباد حجم آب پشت سد مهاباد را در حال حاضر ۷۴ میلیون مترمکعب اعلام کرد و در خصوص تولید برق از سد مهاباد اظهار کرد: امسال کل برق تولید شده هشت هزار مگا وات بوده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد کاهش یافته است.

عبداللهی افزود: تاکنون ۹۹ میلیون مترمکعب در بخش کشاورزی، یک میلیون مترمکعب در بخش صنعت و ۱۶ میلیون مترمکعب به عنوان آب شرب در شهرستان مصرف شده است.

وی با اشاره به کمبود شدید آب در مناطق روستایی و ادامه خشکسالی گفت: اولویت مصرف آب با بخش شرب است و بر این اساس بطور جدی با ایجاد چاه‌های غیرمجاز روستایی برخورد می‌شود.

انتهای پیام/م

کاهش ۱.۵ متری ارتفاع آب سد مهاباد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.