کافی شاپ در خانه؛

موثرترین نسخه گیاهی برای کاهش غلظت خون

نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ به افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون، غلظت خون می‌گویند. اگر میزان هموگلوبین خون در مردان بیشتر از ۱۸ و در زنان بیشتر از ۱۶ گرم در دسی لیتر باشد، فرد دچار غلظت خون است. این عارضه بیشتر در مردان بالای ۴۰ سال دیده می‌شود.

غلظت خون می‌تواند عامل ابتلا به بیماری‌های دیگر باشد، بنابراین باید راه‌های پاکسازی و کاهش غلظت خون بررسی شود. در این مطلب دمنوشی را معرفی می‌کنیم که مصرف آن کمک شایانی به کاهش غلظت خون می‌کند.

خواص دمنوش جو

دمنوش جو به علت داشتن بیش از ۱۰ نوع ماده آنتی اکسیدانی و ترکیباتی چون لیگنان، سلنیوم، ویتامین‌های A و C مانند آنتی‌اکسیدان عمل و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، مرگ سلول‌ها و مشکلات عصبی جلوگیری می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این دمنوش توانایی جذب و تجزیه پروکسی نیترات‌های موجود در ترکیبات سمی و رادیکال‌های آزاد را دارند.

خاصیت آنتی اکسیدانی دمنوش جو خطر ابتلای افراد سیگاری یا اشخاصی را که در شهر‌های بزرگ و در معرض هوای آلوده قرار دارند، به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی کاهش می‌دهد.

نقش دمنوش جو در افزایش گردش خون

غلظت بالای خون، کندی حرکت خون در رگ‌ها و مغز را موجب می‌شود، بنابراین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، تشکیل لخته‌های خونی، سکته قلبی و مغزی افزایش پیدا می‌کند. بر اساس تحقیقات انمجام شده دمنوش جو خون را رقیق می‌کند.الکیل پیرازین موجود در دمنوش جو باعث کاهش غلطت خون می‌شود.

مصرف این دمنوش بهبود جریان خون را به همراه دارد و میزان ابتلای افراد به سکته را کاهش می‌دهد. مصرف دمنوش جو برای مردان میانسال، سالمند و افراد سیگاری مناسب است.

طرز تهیه دمنوش جو

برای تهیه دمنوش جو باید یک قاشق مربا خوری جوی نیم‌کوب را در ۲ لیوان آب به مدت ۲۰ دقیقه دَم و آن را به صورت گرم یا سرد میل کنید.

موثرترین نسخه گیاهی برای کاهش غلظت خون/خواص معجزه‌آسای دمنوش جو در کاهش غلظت خون

موارد منع مصرف دمنوش جو

زنان باردار باید از استفاده از دمنوش جو خودداری کنند، همچنین مصرف همزمان این دمنوش با دارو‌های ضد انعقاد خون توصیه نمی‌شود.


انتهای پیام/

خواص معجزه‌آسای دمنوش جو در کاهش غلظت خون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار