دونالد ترامپ در نظر دارد «جرومی اچ. پاول» و «جان تیلور» را به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا و نایب رئیس این بانک انتخاب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد «جرومی اچ. پاول»، از اعضای هیئت مدیره فدرال رزرو و همچنین «جان تیلور»، اقتصاددان دانشگاه استنفورد را برای دو سمت مهم در بانک مرکزی آمریکا انتخاب کند.

در واقع زمانی که دوره ریاست «جنت یلن»، رئیس کنونی بانک مرکزی در ماه فوریه به پایان برسد، یکی از این افراد جایگزین یلن و شخص دیگر هم به عنوان نایب رئیس فدرال رزرو انتخاب می شود. سمت نایب رئیس بانک مرکزی پس از بازنشسته شدن «استنلی فیشر» در ماه جاری میلادی خالی مانده است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (جمعه) در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: این مسئله در حال بررسی است. دونالد ترامپ خیلی زود و در روزهای آتی در خصوص آن بیانیه ای صادر می کند.

جان تیلور

انتخاب ۲ گزینه احتمالی به عنوان رئیس و نایب رئیس بانک مرکزی آمریکا

جرومی اچ پاول از روش تدریجی جنت یلن برای افزایش نرخ بهره حمایت کرده است و ممکن است همین سیاست را دنبال کند. جان تیلور هم در دو دهه گذشته بر این باور بوده است که نرخ بهره باید از آنچه که هم اکنون هست، بالاتر باشد. در عین حال، نگرانی هایی وجود دارد در خصوص اینکه انتصاب پاول و تیلور برای پست های مهم بانک مرکزی آمریکا می تواند به آشفتگی بازار منجر شود.

جرومی اچ. پاول

انتخاب ۲ گزینه احتمالی به عنوان رئیس و نایب رئیس بانک مرکزی آمریکا

جنت یلن روز گذشته در سخنرانی در یک کنفرانس اقتصادی در واشنگتن از سیاست خود در بانک مرکزی برای مقابله با رکود اقتصادی ناشی از بحران مالی حمایت کرد. در حالی که ترامپ پیشتر اعلام کرده بود جنت یلن هم در میان گزینه های احتمالی ریاست بانک مرکزی قرار دارد، در بیانیه سخنگوی کاخ سفید، نامی از وی به میان نیامد و خود جنت یلن هم در این خصوص اظهارنظری نکرد.

پیش از این در فهرست گزینه های احتمالی ترامپ برای ریاست بانک مرکزی «کوین وارش»، رئیس سابق این بانک، «گری کوهن»، مشاور اقتصادی دونالد ترامپ و «جنت یلن» قرار داشتند.

رئیس جمهور آمریکا اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که تا چند هفته آینده در خصوص انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی (فدرال رزرو) تصمیم گیری می کند. اما به نظر می رسد روند این تصمیم گیری بیشتر از زمانی که ترامپ اعلام کرده بود به طول انجامیده است.

هر کدام از نامزدهای تصدی ریاست بانک مرکزی آمریکا باید برای بر عهده گرفتن این سمت به تأیید مجلس سنا برسند. دوره خدمت 4 ساله جنت یلن در ماه فوریه سال آینده به پایان می رسد. جنت یلن، اقتصاددان آمریکایی و استاد بازنشسته دانشگاه برکلی کالیفرنیاست که از ماه فوریه سال 2014، ریاست بانک مرکزی را بر عهده دارد. او نخستین زن در تاریخ 100 ساله تأسیس بانک مرکزی است که عهده دار این سمت شده است.


انتهای پیام/

گزینه‌های تصدی ریاست بانک مرکزی آمریکا انتخاب شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار