مدیر اجرایی موکب احمدبن‌موسی (ع) خبر داد؛

پیش بینی اسکان ۱۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی در موکب احمد بن موسی (ع)

پیش بینی می‌شود امسال در آیین اربعین حسینی، ۱۰ هزار نفر از زائران در کربلای معلی در موکب احمد بن موسی (ع) اسکان داده شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود راستی مدیر اجرایی قرار گاه خدمات رسانی (موکب) احمد بن موسی (ع) گفت: تلاش می‌شود امسال، موکب احمد بن موسی (ع) را در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع برپا کنیم و خدماتی بهتر از اربعین سال ۹۵ به زائران ارائه دهیم.

وی با اشاره به تشکیل ۹ کمیته برای برپایی موکب احمد بن موسی (ع)، افزود: این کمیته‌ها شامل پشتیبانی، فرهنگی، امنیت، ایمنی، مخابرات، تاسیسات و اطلاع‌رسانی است و بانوان نیز در برپایی این موکب و ارائه خدمات آن مشارکت و همکاری دارند.

راستی ادامه داد: امسال نیز همانند سال ۹۵ افزون بر ارائه خدمات مختلف به زائران، یک تیم پزشکی کامل در این موکب مستقر خواهد شد تا به زائران ایرانی و عراقی خدمات رسانی کند.

او بیان کرد: با توجه به افزایش ظرفیت موکب، شمار خادمان آن به ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

راستی با بیان اینکه خدمات این موکب در سال گذشته با استقبال فراوان مردم کشورمان و همچنین اتباع خارجی مواجه شد، اظهار داشت: در این موکب افزون بر اسکان زائران و ارائه خدماتی نظیر تغذیه مناسب در سه وعده صبحانه، ناهار و شام، تمام فعالیت‌های فرهنگی که یک زائرنیازداشت مانند، اجرای آیین‌های مذهبی، برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به پرسش‌های شرعی، ختم قرآن، قرائت روزانه زیارت عاشورا و دعای ندبه انجام می‌شد.

امسال اربعین حسینی مصادف با هجدهم آبان است.
انتهای پیام/ر

خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.