جام جهانی 2017 نوجوانان - هند؛

تیم ملی فوتبال ایران - اسپانیا؛ پرونده حذف تیکی تاکا با خط قرمز نوجوانان ایرانی

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2017، امروز ( یکشنبه ) به مصاف تیم مکزیک می‌رود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفدهمین دوره رقابت های جام جهانی نوجوانان از ششم اکتبر (14 مهر) در هند آغاز شد و تیم ملی فوتبال ایران با هدایت عباس چمنیان در این دوره از رقابت ها حاضر است و تاکنون نیز نتیجه خوبی کسب کرده است.


تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان درحالی باید در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی نوجوانان به مصاف اسپانیا برود که شاگردان چمنیان تلاش می کنند تا با شکست تیم قدرتمند ماتادورها راهی نیمه نهایی بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان شوند.


ایرانی ها در گروه C رقابت های جام جهانی زیر 17 سال با 9 امتیاز مقتدرانه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و در این مرحله با شکست مکزیک، طلسم شکنی کردند و به جمع 8 تیم برتر مسابقات راه یافتند.

///

هفدهمین دوره رقابت های جام جهانی نوجوانان از ششم اکتبر (14 مهر) در هند آغاز شد و تیم ملی فوتبال ایران با هدایت عباس چمنیان در این دوره از رقابت ها حاضر است و تاکنون نیز نتیجه خوبی کسب کرده است.


ابتدا شاگردان چمنیان در گروه سوم با تیم های آلمان، کاستاریکا و گینه هم گروه بودند و موفق شدند در 3 مسابقه اخیرشان به پیروزی برسند. ابتدا ایرانی ها با نتیجه 3 بر یک گینه را شکست دادند و سپس 4 بر صفر از سد ژرمن ها گذشتند و کاستاریکا را هم 3 تایی کردند تا با 9 امتیاز صدرنشین گروه C رقابت های جام جهانی نوجونان شوند.


اما ماتادورها ( لقب تیم ملی اسپانیا ) حریف سرسختی برای یوزها هستند و با توجه به حضور پرشمار بازیکنان رئال مادرید و بارسلونا، به نظر می رسد شاگردان چمنیان کار سختی برای صعود به نیمه نهایی جام جهانی داشته باشند.

///

اسپانیا درگروه چهارم دور گروهی این رقابت ها ابتدا 2-1 برابر برزیل مغلوب شد و سپس مقابل تیم فوتبال نیجر، نماینده آفریقا 4-0 برنده شد و در بازی سوم 2-0 کره شمالی، تیم قدر آسیایی را از سد راه برداشت و با 6 امتیاز راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.


نوجوانان اسپانیا در فهرست 23 نفره خود، 9 بازیکن بارسلونا و رئال مادرید را در اختیار دارد و اریک گارسیا مدافع این تیم نیز در منچسترسیتی حضور دارد.


ابل رویز، ستاره و کاپیتان اسپانیا است و مدافعان تیم ایران برابر این مهاجم کار سختی پیش رو خواهند داشت. مهاجم جوان اسپانیایی که در لاماسیا پروش یافته، با 3 گل زده از بهترین بازیکنان این مسابقات به شمار می رود و بعد از درخشش در این مسابقات مورد توجه سه باشگاه منچستر سیتی، آرسنال و چلسی قرار گرفته است.


سویا، ویارئال و والنسیا دیگر تیم های مطرح فوتبال اسپانیا هستند که در این تیم چهره های زیادی را دارند و درصدد هستند تا در بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان درخشش زیادی داشته باشند.


تیم نوجوانان اسپانیا، هیچگاه عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست نیاورده اما با توجه به در اختیار داشتن 2 آکادمی قدرتمند در فوتبال ، در 20 سال گذشته، ستاره های آینده فوتبال را در این مسابقات به معرفی کرده است.


اسپانیایی ها در مسابقات جام جهانی 1997 مصر در ترکیب خود 2 ستاره سر شناس فوتبال دنیا را در اختیار داشتند؛ ایکر کاسیاس و ژاوی هرناندز با اینکه از دو تیم رقیب رئال مادرید و بارسلونا به فوتبال دنیا مطرح شدند؛ اما فصل مشترکی با نام تیم نوجوانان اسپانیا باعث شد تا همواره رابطه خوبی داشته باشند. اسپانیا در این مسابقات با شکست برابر غنا در نیمه نهایی، به عنوان سومی مسابقات دست یافت و ستاره این تیم یعنی دیوید رودریگز که عملکرد فوق العاده ای در خط حمله اسپانیایی ها داشت هم اکنون در اوساسونا حضور دارد؛ اما هیچگاه به سطح ژاوی و کاسیاس نرسید.

///

در سال 1999 نیز نوجوانان اسپانیا سال خوبی نداشتند و با وجود اینکه پپ رینا را درون دروازه خود داشتند اما در مرحله گروهی از دور مسابقات کنار رفتند و به خانه بازگشتند.


اسپانیا در جام جهانی ترینیداد و توباگو در سال 2001 نیز موفقیت چشمگیری نداشتند و در مرحله گروهی از دور مسابقات کنار رفتند. اینیستا و فرناندو تورس دو ستاره حال حاضر فوتبال دنیا در آن مسابقات در ترکیب ثابت این تیم حضور داشتند تا روند حضور ستاره ها در این تیم حفظ شود.


نوجوانان اسپانیا در سال 2003 عنوان نایب قهرمانی را کسب کردند اسپانیا با حضور مسابقات سسک فابرگاس، داوید سیلوا، خاوی گارسیا و آدان به فینال رسید اما مقابل برزیل شکست خورد و از کسب مقام قهرمانی بازماند.


اسپانیا در مسابقات جام جهانی 2005 پرو حضور نداشت و آخرین حضور ماتادورها در جام های جهانی به سال 2009 باز می گردد که موفق نشدند از سد نیجریه بگذرند و به مقام سومی رسیدند. تیم نوجوانان اسپانیا با سه عنوان نایب قهرمانی در سال های 1991، 2003 و 2007 و دو عنوان سومی در سال های 1997 و 2009، به طور قطع حریف بسیار قدرتمندی برابر ایران خواهند بود و شاگردان چمنیان در دیدار با ستاره های آینده فوتبال اسپانیا روز سختی را پیش رو خواهند داشت.


قضاوت این مسابقه، برعهده گری وارگاس، داور اهل بولیوی است. همچنین خوان پابلو مونتانو و خوزه آلبرتو آنتلو دو هموطن وارگاس وی را در قضاوت بازی یکشنبه به عنوان کمک داور همراهی خواهند کرد و ریکاردو مونترو از کاستاریکا هم داور چهارم است.


بر همین اساس، عباس چمنیان درباره آخرین وضعیت تیم ملی نوجوانان ایران عنوان کرد: به هدفمان رسیدیم و برای هر کسی مهم تر از این نیست که به هدفش برسد. خوشبختانه بازیکنان ایران همچنان با انگیزه هستند و شاید برای برخی، اهداف ما دور از دسترس محسوب می شد اما بازیکنان ایران در این مدت ،با تلاش فراوان به کار خود ادامه دادند که خداراشکر توانستیم به مرحله یک چهارم جام جهانی برسیم.


او افزود:تیم ما در شهر کوچی حضور دارد که رطوبت آن نسبت به شهر گوا کمتر است و خوشبختانه شرایط خوبی داریم و مهیای حضور در دیدار با اسپانیا هستیم. تیم ملی اسپانیا به عنوان یک کشور صاحب سبک و دارای فوتبال آکادمیک، تیم فوق العاده باکیفیتی دارد و دارای 4 بازیکن تاثیرگذار است. 9 بازیکن آن هم در باشگاه های بارسلونا و رئال مادرید عضویت دارند و تردید نکنید که بازیکنان با همه توان و وجود مقابل اسپانیا به میدان می روند.


چمنیان درباره غیبت دلفی در بازی مقابل اسپانیا تصریح کرد:خوشبختانه نیمکت بازیکنان ما شرایط خوبی دارد البته حضور نداشتن دلفی برای بازی با اسپانیا بی تاثیر نیست ولی بازیکنان ذخیره جایگزین خوبی برای دلفی خواهند بود.


دیدار تیم های ایران و اسپانیا، یکشنبه (امروز) و از ساعت 15 در ارناکولام هند برگزار شود.


انتهای پیام/


پیش بازی دیدار ایران - اسپانیا در جام جهانی نوجوانان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
هميشه تيم ترسوي ايران بازنده ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
هميشه تيم ترسوي ايران بازنده ميشه