بیش از 5 هزار خانواده در بدخشان در معرض تهدید رویدادهای طبیعی

مقامات محلی بدخشان اعلام کردند: بیش از 5 هزار خانواده در 40 روستای این ولایت زیر تهدید رانش زمین و دیگر رویدادهای طبیعی همچون برف کوچ و سیلاب  قرار دارند.

بیش از 5 هزار خانواده در بدخشان در معرض تهدید رویدادهای طبیعیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات محلی بدخشان اعلام کردند: بیش از 5 هزار خانواده در 40 روستای این ولایت زیر تهدید رانش زمین و دیگر رویدادهای طبیعی همچون برف کوچ و سیلاب  قرار دارند.

«گل محمد بیدار»، معاون والی بدخشان گفت: حکومت محلی برای انتقال این شمار از خانواده‌ها فهرستی را در هماهنگی با کمیتۀ ملی مبارزه با رویدادهای طبیعی به مرکز فرستاده‌اند تا در زمینۀ اسکان مجدد آنان حکومت مرکزی دست به کار شود.

معاون والی بدخشان می‌گوید آنان شهروندان 7 روستای زیر تهدید را به مناطق امن انتقال داده‌اند.

برخی از شهروندان روستاهای زیر تهدید نیز می‌گویند در صورتی که حکومت به آنان رسیدگی نکند، فاجعۀ انسانی رخ خواهد داد.

سید عبد‌الله همایون دهقان، رئیس مبارزه با رویدادهای طبیعی بدخشان اظهار داشت: با این که طی چند سال اخیر برای 800 خانواده در نقاط مختلف بدخشان اسکان مجدد صورت گرفته است، اما هنوز هم تشخیص افراد در معرض خطر نیاز به یک بررسی جدی دارد و کمیتۀ ملی مبارزه با رویدادهای طببیعی یک تیمِ فنی را با این هدف به بدخشان فرستاده است.

مقام‌های محلی بدخشان می‌‌گویند پس از بررسی تیم فنی بر اساس اولویت بندی و آسیب پذیر بودن نقاط زیر تهدید، برای همه شهروندان محل اسکان در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.