پنج جاده مرگبار جهان + تصاویر

مسیر بسیار باریک یونگاس در بولیوی که در پست‌ترین مناطق، در ارتفاع 1200 متری از سطح زمین قرار دارد مسیر این جاده به حدی ترسناک است که سالانه موجبات مرگ بیش از 300 نفر می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مناطق مختلفی در جهان هست که دیدن آنها به شدت هیجان‌انگیز و سالانه میزبان خیل عظیمی از توریست‌ها و گردشگران ماجراجو است که با هدف چشیدن طعم سفر و مخاطره، تلاش دارند تا اندکی از زندگی روزمره دور شوند. با اینحال همیشه این مناظر برای همه مردم دیدنی و جذاب نیست و صاحبان برخی از مشاغل مثل رانندگان در تلاش‌اند تا هرچه بیشتر از نزدیک شدن به مناطق خطرناک و پرمخاطره دوری کنند. البته رانندگان اتومبیل‌های ورزشی یا در نوع اقتصادی آن، رانندگان خودروهای تجاری به طور روزمره با چنین مناظری روبرو می‌شوند و اغلب هنگام کار، جان خود را بازیچه یک لذت زودگذر و یا مقداری پول می‌کنند.

  
به گزارش فرادید، یک سایت عرب زبان اخیرا 5 نقطه مرگبار در جهان را معرفی کرده که جاده‌های بسیار خطرناکی داشته و بارها محل حوادث دلخراش و اتفاقات مرگبار بوده است. گرچه از زمان اختراع و ظهور وسیله نقلیه، حمل و نقل جاده‌ای به عنوان راهی امن و عملی برای تسهیل حرکت افراد و کالاها از یک مکان به مکان دیگر ظهور کرده اند، برخی از جاده‌ها هستند که اغلب در مناطق کوهستانی قرار داشته و پیام‌آور مرگ افرادند. اینجا به اختصار درباره این 5 جاده مرگبار توضیحاتی ارائه می کنیم.
  

جاده مرگ / یونگاس - مرز پرو و بولیوی

 پنج جاده مرگبار جهان را بشناسید
 
این مسیر بسیار باریک که در پست‌ترین مناطق، در ارتفاع 1200 متری از سطح زمین قرار دارد، با عرض کلی 3.6 متر، دو شهر مرزی کورسائو و لاپاز در بولیوی را به هم متصل می‌کند. مسیر این جاده به حدی ترسناک است که در برخی از مناطق به حدود 4650 متر رسیده و سالانه موجب مرگ بیش از 300 نفر می‌شود. خطرناک‌ترین جاده جهان در حالی این عنوان را به دست آورده که دولت بولیوی از توسعه این مسیر عاجز بوده و همین راه بسیار خطرناک باریک را هم به کمک زندانیان این کشور در سال‌ها قبل هنگام جنگ با اروگوئه ساخته است.
 
 

جاده جیمز دالتون/  آلاسکا –آمریکا

 پنج جاده مرگبار جهان را بشناسید
 
یک جاده بسیار باریک، طولانی و مرگبار به طول 666 کیلومتر در قلب ایالت خالی از سکنه آلاسکا که هرلحظه ممکن است از فرط سرمای استخوان‌سوز آن، از پا درآیید و حتی اگر خود راننده از سرما جان سالم به در برد و یا موتور خودرو یخ نزند، باز هم ممکن است حمله خرس‌های گریزلی بزرگ باعث رقم زدن پایانی غم‌انگیز برای راننده شود. در مسیر خبری از استراحتگاه یا ایستگاه سوخت‌گیری بنزین و گازوئیل نیست و در عین حال بادهای قوی هرلحظه، شن و ماسه را به شیشه ماشین می‌کوبند.
 
 

جاده کاراکورام/ جاده ابریشم - پاکستان

پنج جاده مرگبار جهان را بشناسید 
مرتفع ترین جاده جهان که در اتفاع 4700 متری از سطح زمین ساخته شده و به شدت سرد، خشک و خالی از حیات است که با طول حدود 1300 کیلومتر، از پاکستان تا قلب چین ادامه  می‌یابد. این مسیر به حدی مناظر عجیب و بکر دارد که برخی آنرا عجایب هشتم جهان می‌دانند. جالب است بدانید که در زمان ساخت این جاده که از سال 1959 شروع شد و تا سال 1979 نیز ادامه یافت بیش از 1000 نفر کارگر کشته شدند.
 
 

جاده ترولستیگن/ رائوما – نروژ

 پنج جاده مرگبار جهان را بشناسید
 
این جاده 55 کیلومتری که در شمالی‌ترین نقطه نروژ در میانه رشته‌کوه‌های سرپنتین قرار داشته، به دلیل پیچ‌های بسیار تندی که تعداد آنها به 11 عدد می‌رسد، به جاده  مرگ مشهور شده است. خطر عبور از این جاده در حدی بالا گزارش شده که هر لحظه ممکن است شاهد واژگونی اتومبیل عبوری و مرگ راننده باشیم. ارتفاع جاده در برخی جاها به بیش از 200 متر می‌رسد و می‌توان در حین رانندگی شاهد ریزش یکی از زیباترین آبشارهای جهان باشیم. با اینکه دولت نروژ به شکل پیاپی در حال توسعه این مسیر است اما جاده همچنان باریک بوده و عبور و مرور وسایل نقلیه با طول بیش از 11 متر از این جاده ممنوع است.
 

 جاده مسیر اقیانوس اطلس /  نروژ

 پنج جاده مرگبار جهان را بشناسید
 
این مسیر تفریحی که بنایی مدرن به طول 8.3 کیلومتر است تعدادی از جزایر نروژ را به همدیگر وصل می‌کند و با طی مسیر می‌توان تعدادی از پارک‌های طبیعی، هتل‌ها و مناطق اقامتی لوکس را دید که به تازگی ساخته شده‌اند. 8 پل کار اتصال بخش‌های مختلف جاده را به عهده دارد در حالی که قبلا مسیری برای عبور قطار بود. این جاده به شدت مورد علاقه خودروسازانی است که تلاش دارند خودروهای گرانقیمت و کورسی خود را در سطحی وسیع معرفی کنند.
 
منبع: شریان نیوز
 
انتهای پیام/
 

با مرگبارترین جاده ای جهان آشناشوید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اا
۰۷:۵۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
خدارحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
جاده های ایران چه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
برخی از جاده ها به اندازه ای خطرناک و پیچ و خم داره که از تمامی این 5 جاده خطرناکتر میباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
جالب بود