اولین المپیاد ورزشی نابینایان در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از برگزاری اولین المپیاد ورزشی برای افراد کم‌بینا، نابینا و معلول در این دانشگاه، ظرف یکماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در چهارمین همایش روز جهانی عصای سفید که ظهر امروز در دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه برگزار شد گفت: بسیار خوشحالم که در میان دانشجویانی هستم که علی‌رغم محدویت های ظاهری با روحیه بالا در دانشگاه درس می خوانند و در آینده کشور نقش بسزایی دارند.

سرسنگی ادامه داد: ما در دانشگاه تهران اعتقاد دارد که باید یک رابطه عمیقی با دانشگاه برقرار کنیم و اعتقاد داریم درس خواندن در این دانشگاه فقط در چارچوب فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی نیست بلکه فعالیت‌های اجتماعی رکن اساسی را در پرورش اساسی دانشجویان دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خطاب به نابینایان و کم بینایان شرکت کننده در این مراسم گفت: ما علاقه‌مندیم که در حدبضاعت دانشگاه مسائل و مشکلات شما را حل کنیم.

سرسنگی از برگزاری اولین المپیاد ورزشی برای نابینایان، کم‌بینایان و افراد معلول در دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه تهران امسال برنامه المپیاد ورزشی برای افراد کم بینایان، نابینایان و معلولان دانشگاه تهران را برگزار می‌کند؛ ابلاغیه آن به دانشکده‌ها ارسال شده و امیدواریم در دوماه آینده این برنامه را برای این افراد در دانشگاه تهران برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: ما در حال تهیه یک دستورالعمل برای بهبود تحصیل و زندگی معلولان در دانشگاه تهران هستیم این دستور العمل ظرف یکماه آینده به هیئت رئیسه دانشگاه ابلاغ و درصورت موافقت اجرایی خواهد شد.

 معاون فرهنگی دانشگاه تهران بیان کرد: برای رسیدگی ریشه‌ای به مشکلات نابینایان، باید قوانین جامع حمایتی از معلولان تصویب شود، زیرا در آن، تمامی ﺣﻘﻮق اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ افراد ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ نیز ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اعضای یک ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺘﻤﺪن، اﻧﻌﮑﺎس ﯾﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ و از این رو باید راه را برای احقاق حق و حضور گسترده آنان در جامعه و شکوفایی هر چه بیشتر توانمندی‌هایشان، هموار کنند.

انتهای پیام/

همایش روز جهانی عصای سفید در دانشگاه تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار