علی اکبری گفت: تعداد نابینایان تحصیل کرده در کشور افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا علی اکبری دبیر کانون دانش پژوهان با آسیب بینایی دانشگاه تهران و دبیر همایش عصای سفید در چهارمین همایش روز جهانی عصای سفید که در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: کانون دانش‌پژوهان با آسیب بینایی در بهمن سال 92 با هدف دست‌یابی به مطالبات حقوقی و اجتماعی و به منظور ارتقا هرچه بیشتر دانشجویان نابینا در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و توانمندی این افراد تشکیل گردیده است.

وی ادامه داد: کانون دانش پژوهان با آسیب بینایی در حال حاضر 80 عضو دارد که در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

دبیر همایش عصای سفید گفت: در کشور ما تعداد نابینایان تحصیل کرده افزایش چشم گیری پیدا کرده است و این امر نشان دهنده این است که اگر ما به این گروه از معلولان ارزش و بهای لازم را بدهیم و امکانات شرایط تحصیلات لازم برای آنان فراهم کنیم، می‌توانند به موفقیت‌های ارزشمندی دست یابیم.

علی اکبری یادآورشد: نابینایی معلولیت نیست بلکه محدویت است اگر ما امکانات لازم را در اختیار این عزیزان قرار دهیم محدویت های این افراد شکسته خواهد شد.

انتهای پیام/

همایش عصای سفید در دانشگاه تهران برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار