با این تکنیک‌ها بخوابید و کالری سوزی کنید!

برای افزایش کالری سوزی بدن باید بیشتر بخوابید زیرا کمبود خواب باعث کاهش کالری سوزی و در نهایت چاقی میشود.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بدن زمانی که شما در خواب هستید همچنان به سوزاندن کالری ادامه می دهد دلیل آن است که برای نگه داشتن عملکرد مغز، قلب، ریه ها و دیگر سیستم های حیاتی نیاز به انرژی می باشد.

هنگامی که خسته هستید تمایل کمتری به انجام فعالیت در طول روز دارید و همچنین بدن نسبت به مصرف کالری محافظانه کارتر عمل می کند.

بدون تردید نیازی نیست مقاله ای چند صفحه ای را در یک نشریه معتبر مطالعه کنید تا دریابید کمبود خواب به خستگی و نوسانات خلقی منجر می شود. هر فردی از این موضوع آگاه است که هرچه کمتر بخوابد، در ادامه احساس خستگی بیشتر و افت عملکرد خود را تجربه می کند، اما قسمت بد ماجرا این است که اثرات اینچنینی پس از گذشت چند روز نادیده گرفته می شوند. شما به انجام فعالیت های خود در وضعیت خسته عادت می کنید، بدون این که متوجه باشید که بیش از حد خسته هستید و بهترین عملکرد خود را ارائه نمی کنید. خستگی ناشی از کمبود خواب به یک حالت عادی جدید برای شما تبدیل می شود.

چرا برای کالری سوزی بیشتر به خواب کافی نیاز داریم؟

یکی از بزرگترین جنبه های منفی این خستگی آن است که کالری سوزی را کاهش می دهد. هنگامی که خسته هستید تمایل کمتری به انجام فعالیت در طول روز دارید و همچنین بدن نسبت به مصرف کالری محافظانه کارتر عمل می کند. هر دو این موارد سدی بزرگ در برابر چربی سوزی سریع محسوب می شوند، زیرا در تضاد با شرایط مورد نیاز برای چربی سوزی عمل می کنند. شما به خروجی انرژی بیشتر نیاز دارید و بدن نباید نسبت به میزان کالری که در هر روز می سوزاند رفتاری محافظه کار داشته باشد.

خواب ناکافی موجب ایجاد تغییر در سوخت و ساز بدن شما می شود و به طور ویژه نرخ سوخت و ساز در حالت استراحت و کالری سوزی پس از وعده غذایی تحت تاثیر قرار می گیرند. نرخ سوخت و ساز در حالت استراحت مقدار کل کالری هایی است که اگر کل روز را در حالت خوابیده در تختخواب سپری کنید، می سوزانید. هنگامی که به اندازه کافی نمی خوابید، این مقدار کاهش می یابد.

پس از یک وعده غذایی، سوخت و ساز بدن افزایش می یابد. بدن کالری بیشتری می سوزاند، به ویژه اگر یک وعده غذایی با محتوای پروتئین بالا مصرف کرده باشید، زیرا گوارش و پردازش غذای مصرفی را انجام می دهد. هنگامی که با کمبود خواب مواجه هستید، این افزایش سوخت و ساز پس از وعده غذایی می تواند 20 درصد پایین تر باشد.

با افزایش سطوح خستگی به واسطه کمبود خواب، جای شگفتی نخواهد بود که انگیزه شما برای فعالیت بیشتر نیز کاهش می یابد. حتی اگر وظایف خود را کامل انجام دهید، همچنان فعالیت کمتری در طول روز خواهید داشت. مطالعاتی که در زمینه کمبود خواب و فعالیت روزانه انجام گرفته اند، نشان داده اند که خواب شبانه به میزان پنج و نیم ساعت می تواند به کاهش 33 درصدی در کل فعالیت روزانه منجر شود.

 

منبع:نمناک

انتهای پیام/

بخوابید تا لاغر شوید!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.