مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اتمام پروژه ملی ساخت کنارگذر بوکان ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بعد از ظهر یکشنبه در نشست بررسی مسائل حوزه راه و شهرسازی شهرستان بوکان با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۷۰ میلیاردریال برای طرح ملی ساخت کنارگذر شرقی شهر بوکان هزینه شده است اظهارداشت: با صرف این میزان اعتبار هفت کیلومتر از این پروژه به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح ملی ساخت کنارگذر شرقی شهر بوکان به طول ۲۱ کیلومتر از ۵۷ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است ادامه داد: ۲۰۰ میلیاردریال برای تکمیل این طرح راهسازی مورد نیاز است.

مبارک قدم با بیان اینکه کار‌های اجرایی آزادسازی بخشی از اراضی پروژه ساخت کنارگذر شهر بوکان تا پایان امسال به اتمام می‌رسد افزود: افزایش ایمنی سفر‌های جاده ای، ساماندهی راه‌های ارتباطی و کاهش ترافیک شهری و صرفه جویی در زمان و مصرف سوخت از مزایای اجرای پروژه ساخت کنارگذر شهر بوکان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، احداث باند دوم محور میاندوآب- بوکان را بخش مهمی از کریدور غرب کشور دانست و افزود: این محور به طول ۵۲ کیلومتر نقش کلیدی در اتصال شمال به جنوب کریدور غرب کشور و توسعه حمل و نقل جاده‌ای منطقه دارد.

مبارک قدم با اعلام اینکه امسال ۲۸ کیلومتر از طرح احداث باند دوم محور میاندوآب- بوکان تحویل موقت و به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: زیرسازی و آسفالت ۵ کیلومتر از این طرح در صورت مساعدبودن شرایط آب و هوایی تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

وی یادآور شد: تاکنون ۹۵ میلیارد ریال برای طرح احداث باند دوم محور میاندوآب- بوکان هزینه شده و نزدیک به ۲۵۰ میلیارد ریال برای اتمام آن مورد نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص پروژه‌های بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی شهرستان بوکان تصریح کرد: برنامه ریزی شده است ۳۵ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان بوکان تا پایان سال مالی شهریور ۹۷ بهسازی و آسفالت می‌شود.

مبارک قدم افزود: شاخص برخورداری جمعیت روستایی شهرستان بوکان از راه آسفالته ۸۶ درصد بوده که از میانگین استان بالاتر است.

 

انتهای پیام/م

 

۷۰ میلیاردریال برای طرح ملی ساخت کنارگذر شرقی شهر بوکان هزینه شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.