تیترامشب/ لزوم اصلاح ساختار بودجه ریزی

نمایندگان مجلس ضمن تاکید بر لزوم اصلاح ساختار بودجه ریزی، رسیدگی به فرار مالیاتی و تغییر نحوه پرداخت یارانه به مردم را خواستار شدند.

   به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حاج بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه تیتر امشب گفت: نوع بودجه ریزی در سال های اخیر به یک بن بستی رسیده که نیاز کشور را نمی تواند تامین کندُ البته نبود بودجه تنها مشکل ما نیست. آمارها نشان می دهد درآمدهای محقق کشور سال به سال در حال افزایش است که موجب رشد 283 درصدی بودجه شده است در کنار این هزینه ها افزایش، اما بودجه عمرانی کاهش یافته است

این نماینده مجلس افزود: دولت پیشنهاداتی دارد و  بودجه کشور مشخص است سوال این است که ما چه چیزی را می خواهیم تغییر دهیم؟ اصلاح اگر می خواهد صورت بگیرد باید قانون جامع مالیات آورده شود و مالیات از کسانی اخذ شود که عملا پولهای کلانی کسب می کنند اما از پرداخت مالیات فرار می کنندُ این دریافت مالیات نه افراد خرد و کارمند بلکه از فلان شرکتی که فرار مالیاتی دارد باید اخذ شود.

قوامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این باره گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه طرحی طراحی شده است که تا پایان آبان امکان طرح آن نیست و در آذر ماه نیز قرار است بودجه 97 در مجلس طرح و ارائه شود.

این نماینده مجلس گفت: بودجه 97 عملا فاقد تغییرات خواهد بود و اگر به دنبال رشد 8 درصدی هستیم باید تمام منابع نفت را به بهره وری برسانیم زیر در حال حاضر اعظم بودجه صرف هزینه ها می شود لذا رسیدن به هدف رشد اقتصادی 8 درصد با این بودجه ریزی غیرممکن است.

لاهوتی عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس هم در ادامه بحث گفت: در ترسیم بودجه 96 می توان گفت که برخی اصلاحات باید در آن صورت بگیرد. اصلاح قیمت حامل های انرژی نیز بخش دیگری از اصلاحات بودجه در سال آینده خواهد بود.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

بررسی ساختاربودجه 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار