افزایش بهای نفت/ کاهش قیمت طلا به پایین‌ترین سطح در ۲ هفته گذشته

کاهش ذخایر نفتی و افزایش تقاضا در آسیا به تقویت بهای نفت منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها از کاهش ذخایر نفتی در خاورمیانه، بهای نفت امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود. همچنین افزایش تقاضا در آسیا و وجود نشانه هایی از فشرده شدن بازار نفت بر بهای طلای سیاه اثرگذار بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص جهانی) با 15 سنت افزایش (معادل 0.26 درصد) به 57 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 29 سنت افزایش (معادل 0.56 درصد)، 52 دلار و 13 سنت در هر بشکه معامله شد.

یک کارشناس سرمایه گذاری اعلام کرد: سطح تولید آمریکا به دنبال وقوع توفان سهمگین اخیر با کاهش همراه بوده است. همچنین تعداد سکوهای حفاری آمریکا هم برای سومین هفته متوالی کاهش یافته است.

شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز اعلام کرد: تعداد سکوهای حفاری آمریکا در هفته منتهی به 20 اکتبر با 7 سکو کاهش به 736 سکو رسیده است. این کمترین تعداد از ماه ژوئن محسوب می شود.

به دنبال وقایع اخیر در عراق، بازار طلای سیاه اندکی فشرده شده است. برخی کارشناسان پیش بینی کرده اند که با ادامه روند فشردگی بازار، احتمال افزایش بیشتر بهای نفت وجود دارد.

گزارشها حاکی از آن است که در بخش‌هایی از آسیا به خصوص در چین و هند، سطح تقاضا با افزایش همراه بوده است که این مسئله بر تقویت بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است.

به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن، بهای طلا امروز (دوشنبه) به پایین ترین سطح در بیش از دو هفته گذشته رسید. افزایش ارزش دلار پس از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ژاپن رخ داد. بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 0.3 درصد کاهش به 1277.20 دلار رسید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار