اولین یادواره مهمانی لاله‌های افلاکی میمک در تربت جام با حضور خانواده معظم شهدا قشر‌های شیعه و اهل سنت در مسجد الزهرا با شکوه این شهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علیرضا دلبریان راوی دفاع مقدس در این مراسم گفت : یادواره شهدا نباید کلیشه ای، ظاهری، نمایشی، همایشی و گزارشی برگزار شود بلکه باید ساختار شکن وآتش به اختیار اجرا شود.

وی تصریح کرد: شهدا در دفاع مقدس ساختار‌های غلط را شکستند و با وحدت نیرو‌های مسلح جنگ کلاسیک را به یک جریان فرهنگی، عقیدتی و نظامی تبدیل و پیروز شدند.
برگزاری اولین یادواره مهمانی لاله‌های افلاکی میمک در تربت جام

این راوی دفاع مقدس ادامه داد: مدیران اجرایی در هر کجا که هستند وظیفه دارند تفکر و جریان شهید و شهادت را تبلیغ کنند و تاریخ دفاع مقدس رامطالعه و شعاری برخورد نکنند.

جانباز هشت سال جنگ تحمیلی خطاب به پیشکسوتان جهاد و جوانان خاطر نشان کرد: پیشکسوتان جبهه و جنگ خاطرات و تاریخ جنگ را که یک گنج است را به نسل‌ها وجوانان انتقال دهند که متاسفانه این روحیه در جامعه کم رنگ شده و جوانان پیگیر فلسفه شهادت بزرگان تاریخ معاصر شوند.
برگزاری اولین یادواره مهمانی لاله‌های افلاکی میمک در تربت جام
دلبریان عنوان داشت: جنگ را نیرو‌های مسلح و جوانان غیور بسیجی با روحیه عاشورایی و جهان بینی اسلامی با پیروزی به پایان رساندن و جامعه امروز به روحیه جهاد وانقلابی شدیدا نیازمند است.

وی تاکید کرد: نسل امروز به بصیرت افزایی نیازمند است که با جزوه، همایش و نمایش امکان پذیر نیست، بلکه با تقویت روحیه جهادی وانقلابی و آمادگی خدمت به محرومین این بصریت ایجاد می‌شود.

رزمنده دفاع مقدس با هجمه دشمن به کشور بیان داشت: امروز مرز‌ها کشور به لطف خداوند و ایثارگری شهدا ازامنیت پایداری برخوردار شده، اما دشمن عرصه فرهنگ را مورد تهاجم قرار داده و در این حوزه امنیت نداریم برای مقابله با آن روحیه جهادی و فرهنگ دفاع مقدس در خانواده نیاز است.
برگزاری اولین یادواره مهمانی لاله‌های افلاکی میمک در تربت جام
دلبریان یادآور شد: یادواره‌ها یادآوری است که همه ما سیره و زندگی شهدا را الگو قرار دهیم که شهدا از نام نشان‌های دنیا عبور کردند و ذخایر عالم بقا شدند.

رزمنده بسیجی دفاع مقدس با توصیه به فرزندان شاهد گفت: فرزندان شاهد باید تبلورالگوی رفتاری در جامعه باشند و هماند پدرانشان ساختار لط در جامعه را بشکنند و نشان بدهند که فرزند جبهه هستند و با عشق حسینی و رفتار انقلابی مانند سردار سلیمانی به جلو بروند.
برگزاری اولین یادواره مهمانی لاله‌های افلاکی میمک در تربت جام
در پایان این محفل معنوی فرزندان و نوه‌های شاهد با تقدیم شاخه گل و هدایای نفیس از محبت و زحمات مادران شان تجلیل کردند.

انتهای پیام/س، ج
 

مراسم یادبودشهدای میمک در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.