قرار است ریکس تیلرسن فردا به هند سفر کند و در بارۀ راهبرد تازۀ امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، و نیز نقش دهلی نو در این راهبرد، با مقام های هندی گفت‌وگو نماید.

سفر وزیرخارجۀ آمریکا به هند برای گفتگو درباره افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، قرار است ریکس تیلرسن فردا به هند سفر کند و در بارۀ راهبرد تازۀ امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، و نیز نقش دهلی نو در این راهبرد، با مقام های هندی گفت‌وگو نماید.
 
روزنامه اکونومیک تایمز گزارش داده است که آقای تیلرسن در سفر پنج‌ به کشور که شامل اسلام آباد نیز می‎باشد، از دهلی نو دیدار می کند. انتظار می‌رود که وی پیامی به مقام‌های پاکستانی در اسلام آباد، در بارۀ نابودی پناه‌گاه‌های هراس‌افگنی، داشته باشد.
 
وزیر خارجه آمریکا، اخیرأ در سخنرانی‌اش در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن گفته بود: «ما انتظار داریم که پاکستان اقدام جدی علیه گروه‌هایی هراس‌افگن مستقر در این کشور، روی دست گیرد که برای مردم پاکستان و منطقه تهدید هستند.» 

در گزارش اضافه شده که قرار است محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان روز سه‌شنبه با تیلرسن در دهلی نو نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

پیش از این، هند گفته بود که هیچ نیروی نظامی به افغانستان نخواهد فرستاد و آمریکا را در تقویت امنیت حکومت افغانستان از طریق ارائه اطلاعات و آموزش نیروی امنیتی افغان، کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، هند ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.