تقابل رئیس سابق و فعلی امنیت ملی افغانستان

«رحمت‌الله نبیل»، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان گفت: رئیس فعلی امنیت ملی از او خواسته که فعالیت‌های سیاسی اش را محدود کند، در غیر این صورت، علیه وی پرونده خواهد ساخت.

تقابل رئیس سابق و فعلی امنیت ملی افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «رحمت‌الله نبیل»، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان گفت: رئیس فعلی امنیت ملی از او خواسته که فعالیت‌های سیاسی اش را محدود کند، در غیر این صورت، علیه وی پرونده خواهد ساخت.

نبیل اظهار داشت که معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی کشور با ارسالی پیامی از طریق یکی از کارمندان امنیت ملی گفته است که باید فعالیت‌های «جنبش محور مردم» کاهش یابد در غیر آن به خاطر افشای اسنادی که سال گذشته آقای نبیل در مورد حمایت سازمان استخباراتی پاکستان از گروه‌های تروریستی کرده بود، علیه او پرونده می‌سازد.

رحمت‌الله نبیل سال گذشته اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌داد سازمان استخبارات پاکستان در ناامنی افغانستان دست دارد و به صورت مستقیم از شبکه حقانی حمایت می‌کند. آقای نبیل همچنان مدعی شده بود که استخبارات پاکستان تروریست ها را تجهیز می‌کند و برای آنان لانه‌های امن ایجاد کرده است.

رئیس پشین امنیت ملی نوشته است که آقای استانکزی بجای پرونده سازی علیه دشمنان سازمان استخباراتی پاکستان، وظایف خود را انجام دهد تا سهل‌انگاری اش باعث قربانی شدن مردم نشود.

این مقام ارشد امنیتی پشین افغانستان گفته است که محور مردم ضد نظام فعلی نیست و به عنوان یک اپوزسیون برای بازگشت مشروعیت و قانون مداری در کشور مبارزه می‌کند.

محور مردم در ۲۵ سرطان/ مرداد سال گذشته اعلام موجودیت کرد و از منتقدان حکومت وحدت ملی است. رحمت‌الله نبیل و رنگین دادفر سپنتا، از اشخاص نزدیک به حامد کرزی رئیس جمهور پشین افغانستان اعضای سرشناس آن را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار