مدیر میراث‌فرهنگی استان اصفهان خبر داد:

به زودی مجتمع‌های گردشگری در غرب استان اصفهان احداث می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان گفت: قرار است طرح جامع گردشگری چشمه مرغاب عسگران بررسی و تدوین ‌شود تا سرمایه‌گذاران فعالیت خود را در این منطقه با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان آغاز کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون‌ الله‌یاری  با بیان اینکه به زودی مجتمع‌های گردشگری در غرب استان از جمله شهرستان تیران و کرون احداث می شود، اظهار داشت: قرار است طرح جامع گردشگری چشمه مرغاب عسگران بررسی و تدوین ‌شود تا سرمایه‌گذاران فعالیت خود را در این منطقه با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان آغاز کنند.

وی افزود: این اقدام در راستای توسعه پایدار گردشگری در محور غرب استان اصفهان برنامه‌ریزی شده است چراکه شهرستان تیران و کرون دروازه غرب استان اصفهان به شمار می رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری در شهرهای پیرامون اصفهان باید به نوعی باشد که گردشگران حداقل یک شب اقامت در این شهرها را تجربه کنند، بیان داشت: بر این اساس در راستای توسعه زیرساخت‌های اقامتی در جنوب و غرب استان اصفهان خانه‌ مسافر در ۶ شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

وی تغییر  رویکرد کشاورزی محور این منطقه به گردشگری را در راستای توسعه پایدار شرق اصفهان ضروری برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب گردشگری در منطقه اژیه به سمت انتهای مسیر زاینده‌رود برنامه ریزی لازم در راستای مرمت این آثار و توسعه پایدار گردشگری در این منطقه توسط میراث فرهنگی اصفهان انجام می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ارتباط باتاسیس منطقه گردشگری «لعل آب» در شهر ایمان شهر از توابع شهرستان فلاورجان نیز ابراز داشت: این طرح در دستور کار قرار گرفته است و به زودی با همکاری شهرداری ایمان شهر، این منطقه گردشگری با وسعتی حدود ۱۶ هکتار در دشت سرسبز فلاورجان تاسیس می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

تاسیس منطقه گردشگری لعل آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.