مرعشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ارائه خدمات 100 درصد رایگان پزشکی و درمانی در مسیر زائران اربعین از پنجم صفر

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از اعزام 1500 پزش و پرستار به عراق از امروز خبر داد و گفت: حدود 100 تن دارو با 14 تریلر به این کشور ارسال می شود.

ارائه خدمات 100 درصد رایگان پزشکی و درمانی از 5 صفر در مسیر زائران اربعینسیدعلی مرعشی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از آغاز ارسال تجهیزات دارویی و درمانی ویژه مراسم اربعین به عراق خبر داد.

وی گفت: حدود 100 تن دارو امروز به مقصد عراق بارگیری می شود تا به مانند سال گذشته محموله ما به صورت زمینی به این کشور ارسال شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر افزود: امسال نیز به مانند سال گذشته تصمیم بر این شد تا از تعداد مراکز بین راهی کاسته و بر کیفیت و حجم خدمات در درمانگاه ها و موکب ها افزوده شود.

وی گفت: بنابراین 8 مرکز بین راهی در مسیر نجف تا کربلا پیش بینی شده و در کنار این موکب ها 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 25 دستگاه آمبولانس نیز در مسیر مرز تا کربلا مستقر می شوند.

به گفته مرعشی، نیروهای هلال احمر و پزشکان و پرستاران اعزامی در بیمارستان های الفرات کوفه و الحسین کربلا حضور خواهند داشت و تیم های درمانی با توجه به بازگشایی مرز خسروی، در منطقه حسینیه بغداد نیز حاضر می شوند.

وی در ادامه افزود: در مجموع 1500 پزشک متخصص، عمومی، پرستار و تکنسین اورژانس به عراق اعزام می شوند و اولین گروه اعزامی که شامل 300 نفر می شود، امروز ایران را به مقصد عراق ترک می کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به تاسیس بیمارستان صحرایی کوت خاطر نشان کرد: امسال نیز به همکاری سایر نهادها در بیمارستان کوت نیروهای ما حاضر خواهند بود و در سامرا و امامزاده سیدمحمد نیز تیم درمانی هلال احمر مستقر می شوند.

وی همچنین با اشاره به رایگان بودن خدمات پزشکی به زائران اربعین، گفت: زائران ایرانی بیمه بوده و تمامی خدماتی که دریافت می کنند، حتی در صورت نیاز به جراحی های تخصصی، رایگان است.

مرعشی با بیان اینکه خدمات به زائران سایر کشورها نیز رایگان ارائه می شود افزود: مطابق مصوبه ستاد اربعین نیروهای ما از 5 صفر تا آخر این ماه در عراق حاضر بوده و به ارائه خدمات می پردازند.

انتهای پیام/

آیا خدمات پزشکی در مسیر کربلا در اربعین رایگان است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار