مسجدجامعی در صحن علنی شورای شهر تهران:

پراکندگی مدارس در شهر تهران نامناسب است

عضو شورای شهر تهران گفت: پراکندگی مدارس در نقاط مختلف تهران مشکل دارد و این خود یکی از عوامل افزایش ترافیک در آغاز سال تحصیلی است.

پراکندگی مدارس در شهر تهران درست نیستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجد جامعی عضو شورای پنجم شهر تهران در شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود  با تشکر از گزارش مدیر کل آموزش و پرورش تهران، اظهار کرد: در خصوص آموزش و پرورش 18 مصوبه در شورای اسلامی شهر تهران وجود دارد و باید مسئولان آموزش و پرورش این مصوبات را مرور کنند.

وی افزود:برای ایمن سازی شهر تهران در برابر زلزله سندی مربوط به سال 83 و در رابطه با الزام شهرداری تهران به طرح استقبال از مهر سند سال 88 موجود است، لذا باید اسناد موجود مرور و ارزیابی شود تا مشخص شود که به چه اندازه درباره اسناد و مصوبه‌ها موفق بوده‌ایم یا ضعف داشته‌ایم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری به آموزش و پروش کمک‌هایی داشته است، گفت: این کمک‌های شهرداری مربوط به مدارس هیئت امنایی می‌شود و بیشتر این مدارس با همکاری شهرداری اداره ‌می‌شد.

وی افزود: در گزارشی که فانی در دوره پیشین در شورا ارائه داد، قرار شد تعدادی از مدارس را در قالب هیئت امنایی مشخص کنند تا بخش نرم افزاری آن را آموزش و پرورش و بخش سخت افزاری آن را شهرداری بر عهده گیرد، لذا باید در این خصوص گزارشی تهیه شود.

 وی با اشاره به بودجه تخصیص داده شده از سوی شهرداری تهران به مدارس در چهار سال گذشته، ابراز داشت: در طی چهار سال اخیر 113 و نیم میلیارد تومان بودجه توسط شهرداری به مدارس تهران تخصیص داده شد که باید اثر بخشی آن مشخص و به شورا گزارش داده شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: طی 4 سال گذشته از سوی شهرداری به آموزش و پرورش بودجه‌ای برای ساخت نمازخانه، فضای ورزشی، واگذاری ملک، سرویس بهداشتی و غیره تخصیص داده شد. بنابراین نیاز است گزارشی برای چشم انداز بلند مدت آموزش و پرورش در تهران و همچنین قانون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ترافیک 30  درصدی اول مهر، عنوان کرد: در نقطه گذاری بسیاری از مدارس در شهر تهران مشکل وجود دارد، بدین معنی که پراکندگی آن‌ها درست در نظر گرفته نشده است. ما می‌گوییم که دانش آموزان نباید از بزرگراه‌‌ها عبور کنند، اما همین پراکندگی نادرست باعث می‌شود تا آن‌ها مجبور به عبور از گذرگاه‌ها شوند و همین موضوع دلیل افزایش ترافیک است.

انتهای پیام/

پراکندگی نامناسب مدارس در پایتخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
پراکندگی رو ولش از این صداگیرایی که اطراف اتوبانا میزنن برا مدارس بزنن که همسایه ها روزی صد بار شهرداری و وزارت آموزش و پرورشو لعنت و نفرین نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
پراکندگی رو ولش از این صداگیرایی که اطراف اتوبانا میزنن برا مدارس بزنن که همسایه ها روزی صد بار شهرداری و وزارت آموزش و پرورشو لعنت و نفرین نکنن
آخرین اخبار