صدراعظم نوری خبر داد

تضمین مدیریت راهبردی آینده کشور با برنامه‌ریزی صحیح برای دانش آموزان

عضو شورای پنجم شهر تهران گفت: دانش آموزان هر جامعه سرمایه آن جامعه هستند، لذا برنامه ریزی صحیح روی آن‌ها مدیریت راهبردی آینده کشور را تضمین می‌کند.

تضمین مدیریت راهبردی آینده کشور با برنامه‌ریزی صحیح برای دانش آموزانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای پنجم شهر تهران در شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: دانش آموزان هر جامعه سرمایه آن جامعه هستند و اگر روی سرمایه‌ها برنامه ریزی درست و صحیحی صورت گیرد، می‌تواند مدیریت راهبردی آینده کشور را تضمین کنند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: گستردگی سیستم آموزش و پرورش و در کنار آن کمبود منابع و امکانات این وزارتخانه بر کسی پوشیده نیست، لذا به دلیل اهمیت بسیار بالای آن باید همه دستگاه‌ها و نهادها در کشور به این نهاد آموزشی کمک کنند.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران در گذشته تعامل خوبی با آموزش و پرورش داشت، اما نگاه آموزش و پرورش نباید صرفا لجستیکی  و فیزیکی باشد. شهرداری و شورای شهر از آموزش و پرورش انتظار دارند که آموزش‌های لازم درباره مسئولیت پذیری کودکان در مسائل شهری ارائه شود و آن‌ها خود را نسبت به حقوق شهروندی مسئول بدانند، مثلا بچه‌ها باید در آموزش و پرورش یاد بگیرند که در سطح شهر آشغال نریزند.

عضو شورای شهر تهران افزود: اگر در آموزش و پرورش طرح شهردار مدارس جدی گرفته شود، می‌تواند در راستای تربیت مدنی فرزندانمان تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: از آموزش و پرورش انتظار داریم  تا با یک تعامل فی ما بین  علاوه بر در نظر گرفتن بعد سخت افزاری از لحاظ امکانات و تجهیزات به ابعاد نرم افزاری مورد نیاز شهر در جهت آموزش دانش آموزان و پیرامون مسائل شهری از جمله ترافیک، بهداشت، ایمنی و غیره توجه کنند.

عضو شورای شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری تهران کارشناسان و متخصصان مجربی دارد که در حیطه خود از توانایی بالایی برخوردارند و به خوبی می‌توانند داشته‌های خود را به دانش آموزان آموزش دهند، بنابراین آموزش و پرورش می‌تواند از آن‌ها در راستای انتظارات ما بهره گیرد.

صدراعظم نوری گفت: وقتی از شورای شهر برای آموزش و پرورش بودجه تخصیص می‌دهیم، انتظار داریم به این نکات به طور جدی توجه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار