برزیده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مردم از دیدن برخی فیلم‌ها سر باز می زنند

کارگردان مزارشریف گفت: سینمای ایران از ساخت برخی آثار اشباع شده است و مردم برای دیدن این نوع فیلم ها رغبتی ندارند.

عبدالحسنمردم از دیدن برخی فیلم‌ها سر باز می زنند برزیده کارگردان سینما در خصوص علت ازدحام اکران فیلم‌ها در حال حاضر، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اولین دلیل، تولید فیلم بیش از امکان عرضه آن است. علت بعدی ساخت فیلم هایی است که سینمای ایران از آنها اشباع شده است و مردم دیگر از دیدن آنها سر باز می زنند.

وی افزود: بحث بعدی اکران همزمان فیلم ها با موضوع و ژانر یکسان است که حق انتخاب مخاطب را برای دیدن فیلم در ژانرهای دیگر می گیرد.

این سینماگر ادامه داد: از طرف دیگر مردم به دلیل مشغله زیاد، فرصت سینما رفتن ندارند و البته درصد آن پایین است. اکران فیلم های زیر خط استاندارد، وقت نمایش فیلم های خوب را می گیرد و مخاطب پس از دیدن چندباره اینگونه آثار با سینما قهر می‌کند. مجموعه این عوامل وضعی را به وجود می آورد که در فصلی از سال سینمای ما تعطیل می شود.

این کارگردان درباره مدیریت بد اکران به عنوان یکی از عوامل تعطیلی رونق سینما در فصل های خاص سال، تصریح کرد: به نظرم به خاطر نبود مدیریت درست نیست؛ رابطه منطقی ایجاد شده که نبود آن هم مشکل بیشتری ایجاد می کند و آن رابطه پخش کننده و سینمادار است؛ یعنی سینمادار با توجه به شرایط خود و با آگاهی و شناخت خود از سینما، به سمت فیلم های پرفروش می رود و تصمیم می گیرد در برهه زمانی خوبی فیلم ها را اکران کند. پس این رابطه را نمی توان به هم زد چون رابطه منطقی بازار آزاد است.

کارگردان «مزار شریف» درباره راهکار حل این مشکل تصریح کرد: شورای صنفی نمایش و دولت به دلیل داشتن سینما، می توانند دخالت و با تصمیم خود فیلم های پر محتوا و معناگرا را در کنار فیلم های مفرح اکران کنند.

برزیده اظهار داشت: راه چاره، تاسیس و راه اندازی سینماهای بیشتر است. نبود سالن جدای از هر پیامدی،  به فیلم های پرفروش نیز ضربه می زند چون با وجود پایین نیامدن کف فروش آن ها، مدت زمان اکرانشان به سر می آید و باید از سینماها کنار گذاشته شوند. برخی به راهکار دیگری یعنی پایین آوردن تولیدات معتقدند که به نظرم دخالت درستی نیست و خروجی خوبی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این را هم بگویم که نباید از خودسانسوری به عنوان یکی از دلایل بی رونقی سینما غافل شد؛ چرا که این اتفاق دستمان را برای تولید فیلم های مورد پسند مردم در سطح گسترده می بندد و این یکی دیگر از دلایل قهر مردم با سینما است.

 

انتهای پیام/

 

چرا سینما فروش نمی‌کند؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.