۸۷ درصد پرونده های ارجاعی به مصالحه ختم شدند

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: ۸۷ درصد پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس در این شهرستان به مصالحه ختم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه سرهنگ بهروز سرتیپ نیا فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به نقش مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌ها در پیشگیری از وقوع جرم، اظهارداشت: مراکز مشاوره پلیس نقش بسزائی در کاهش مراجعات قضائی به کلانتری ها و دادسراها دارند.

وی با اشاره به ارجاع بیش از ۶۰۰ پرونده از ابتدای سال جاری به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های شهرستان گفت: مشکلات خانوادگی دلیل عمده مراجعه افراد به کلانتری ها هستند، از این مشاوران می توانند با ارائه راهکارهای مناسب از بروز آسیب های بعدی همچون طلاق جلوگیری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب توضیح داد: علاوه بر پرونده های ارجاعی، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۰۰ شهروند برای دریافت خدمات مشاوره حضوری به دوایر مشاوره پلیس مراجعه کردند.

سرهنگ سرتیپ نیا آموزش را یکی از راه های اصلی پیشگیری از وقوع جرم دانست و خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از بروز جرم مشاوران کلانتری‌ها، فرماندهان و روسای پلیس‌های تخصصی شهرستان به طور مستمر آموزش های لازم را به مردم ارائه می دهند.

وی اعلام کرد: مراکز مشاوره شهرستان آماده ارائه خدمات روانشناختی، خانوادگی، تربیتی، شغلی، انتظامی و مددکاری به عموم مردم هستند.

 

انتهای پیام/ز

مصالحه پرونده های ارجاعی به  نیروی انتظامی اسلام اباد غرب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار