در حاشیه نشست هیئت دولت مطرح شد؛

محمودی: ظرفیت تولید برق در آینده از 88 هزار مگاوات می‌گذرد

سرپرست وزارت نیرو گفت: ظرفیت تولید برق در تیرماه سال آینده، از مرز 88 هزار مگاوات خواهد گذشت.

محمودی: ظرفیت تولید برق در آینده از 88 هزار مگاوات می‌گذردبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره بازسازی نیروگاه‌های برق، اظهار کرد: با گذر از فصل تابستان فرصتی داریم تا تاسیساتی که حدود 3 ماه زیربار تامین برق بوده‌اند را وارد مرحله تعمیر و نگهداری کنیم.

وی ادامه داد: این کار را از اواخر شهریور شروع کردیم و امسال باید 88 هزار مگاوات را وارد فاز تعمیراتی کنیم.

سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه 18 هزار مگاوات به مرحله تعمیر رفته است و این روند همچنان ادامه دارد، بیان کرد: برای افزایش تولید برق 3500 مگاوات نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر در حال ساخت هستند و تا تیرماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

محمودی با بیان اینکه تیرماه سال آینده ظرفیت تولید برق کشور از 88 هزار مگاوات می‌گذرد، درباره آخرین وضعیت تأمین آب کشور تصریح کرد: کشور ما خشک است و در سال‌های مختلف با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته نزولات آسمانی تقریبا برابر بوده است، اما در برخی نقاط مثل حوزه دریاچه ارومیه شاهد بارش کمتری بوده‌ایم.

سرپرست وزارت نیرو شرایط تأمین آب شهرها و روستاها را در حالت متعادل عنوان کرد و گفت: ما در تابستان هرسال با افزایش مصرف روبه‌رو می‌شویم، روی میزان تأمین در حال انجام فعالیت‌هایی هستیم و در روستاها هم به دلیل منابع محدود مالی کارمان به کندی پیش می‌رود که لازم است به آن سرعت بهتری دهیم.


انتهای پیام/

آخرین وضعیت آب و برق کشور از زبان سرپرست وزارت نیرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار