مدیر کل بهزیستی استان یزد:

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در استان یزد

مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در پایگاههای سنجش بینایی کودکان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   عفتی مدیر کل بهزیستی استان یزد با اشاره به اهمیت اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سازمان بهزیستی گفت: این طرح هر ساله از اول آبان ماه تا پایان سال تحصیلی در پایگاههای ثابت و سیار, پیش دبستانی ها و دبستان های استان اجرا می شود.

 عفتی مهمترین علت کم بینایی و نابینایی یک چشم یا هر دو چشم در کودکان زیر 6 سال را تنبلی چشم دانست و گفت: طی 20 سال اجرای طرح تنبلی چشم در استان یزد تعداد500 هزار کودک سنجش بینایی شده اند که از این تعداد 5هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم بوده اند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به پوشش 90 درصدی بهزیستی استان در سنجش بینایی کودکان زیر 6 سال گفت: سال گذشته 55هزارکودک تحت معاینه قرار گرفتند و از 230 مورداختلال بینایی , کم بینایی و نابینایی جلوگیری شد.
عفتی بهترین زمان برای تشخیص و درمان تنبلی چشم را بین سن ۳ تا ۶ سال دانست و افزود: با انجام این طرح می توان با کمترین هزینه از بروز مشکلات بینایی و نابینایی کودکان در بزرگسالی پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم و معاینه چشم در سطح اول ازسوی مربیان آموزش دیده مهدهای کودک و پیش دبستانی ها انجام می شود و موارد مشکوک به سطح دوم یعنی بینایی سنج معرفی شده و در صورت نیاز به معاینات تخصصی به سطح سوم یعنی چشم پزشک ارجاع داده می شود.

انتهای پیام/ ی

پوشش 90 درصدی بهزیستی استان در سنجش بینایی کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار