استاندار خوزستان تاکید کرد؛

صادرات غیرنفتی از مرزهای چذابه و شلمچه در ایام اربعین متوقف نمی شود

استاندار خوزستان بر تداوم صادرات کالاهای غیرنفتی از 2 پایانه تجاری چذابه و شلمچه در ایام اربعین و زمان تردد زائران تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان در سرسرای اداری شهید رجایی استانداری خوزستان اظهار داشت: تداوم صادرات کالاهای غیرنفتی مورد تاکید دولت نیز هست، چون صادرات این کالاها در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف و تبیین می شود.

وی بیان کرد: اگر تمهیداتی اندیشیده شود که حداقل روند صادرات کالاهای غیرنفتی در ایام اربعین حسینی در پایانه تجاری شلمچه متوقف نشود به معنای پایبندی ما در عمل اقتصاد مقاومتی و اجرای منویات مقام معظم رهبری است.

شریعتی اذعان داشت: در اربعین سال آینده مسیرهای تجاری جدیدی در پایانه های چذابه و شلمچه تعریف خواهد شد تا روند صادرات کالا از این 2 پایانه در ایام اربعین حسینی کند نشود.

سیدنورالله حسن زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در این نشست با بیان اینکه ما در بحث صادرات کالای غیرنفتی از 2 پایانه مرزی چذابه و شلمچه مشکلی نداریم و فقط محدودیت های زیرساختی از طرف عراقی سبب بروز مشکلات می شود گفت: برخی از تجار عراقی در ایام اربعین حسینی مراسم عزاداری در نجف و کربلا دارند و تجارت با بازرگانان ایرانی را در ایام اربعین رها می کنند.

وی اظهار کرد: در 2 روز آینده روند صادرات کالاهای غیرنفتی در پایانه های چذابه و شلمچه به صورت نیمه تعطیل در می آید و در چند روز منتهی به اربعین، صادرات کالا به علت تردد پرحجم زائران حسینی متوقف می شود.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی، رئیس مشارکت های مردمی، تغذیه و اسکان ستاد اربعین خوزستان بیان داشت: پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین حسینی توسط موکب های مردمی از 29محرم (28مهر) به صورت پراکنده در ورودی های خوزستان شروع شده و همزمان نیز چند موکب نیز در 2 پایانه شلمچه و چذابه خدمت رسانی به زائران را آغاز کردند.

وی افزود: چند موکب مردمی نیز در آنسوی 2 مرز چذابه و شلمچه در خاک عراق مشغول خدمت رسانی شده اند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: برخی استان های معین خوزستان نیز بخشی از امکانات مورد نیاز را به 2 پایانه چذابه و شلمچه گسیل کرده اند، ولی مواکب مردمی به اقلام پرمصرف همچون برنج، روغن، رب گوجه، شکر و آرد نیاز دارند که تلاش شده این نیازها به موقع تامین شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: از روز جمعه 5 آبان ماه کار خدمت رسانی به زائران اربعین به صورت گسترده و فراگیر در 2 پایانه مرزی چذابه و شلمچه شروع می شود.

مراد مهری، مدیر زیرساخت و توسعه راه مسکن و شهرسازی در نشست اربعین استان اذعان کرد: در آستانه حرکت کاروان های اربعین حسینی، چند قطعه راهسازی در مسیر منتهی به پایانه چذابه زیربار ترافیک قرار گرفت.

وی گفت: کمربندی سوسنگرد و 27کیلومتر از جاده سوسنگرد به چذابه به بهره برداری رسیده و کمربندی بستان نیز تا سه روز آینده زیربار ترافیک قرار می گیرد.

مهری با بیان اینکه پروژه های بهسازی، تعریض و راهسازی مسیر سوسنگرد - چذابه با سرعت بسیار بالایی انجام شد اظهار داشت: نصب علائم و خط کشی مسیر نیز در چند روز آینده انجام می شود تا تردد در این مسیر شلوغ و پرازدحام روان تر شود.

قدرت الله دهقان، رئیس کمیته انتظامی و امنیتی ستاد اربعین حسینی نیز در پایان این نشست از تمهیدات کامل و تدابیر اجرایی برای تردد و پذیرایی از زائران اربعین در 2 پایانه چذابه و شلمچه خبر داد و افزود: با مشارکت مردم، امسال شرایط بهتری برای پذیرایی و استقبال از کاروان های اربعین حسینی شکل گرفته است.

انتهای پیام/گ

تداوم صادرات غیرنفتی در ایام اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.