رهاسازی یک راس کل وحشی در پارک ملی توران

یک راس کل وحشی که از زیستگاه خود بیرون آمده بود توسط ماموران پارک ملی توران رها سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، احمد رادمان رئیس ذخیره گاه زیستکره خارتوران شاهرود با بیان اینکه اواخر پاییز و اوایل زمستان وحوش در فصل سرمستی بی مهابا از زیستگاه های خود بیرون آمده و بی پروا حتی تا نزدیکی روستاها و جاده ها نیز به پیش می آیند گفت : روز چهارشنبه یک راس کل وحشی که از زیستگاه خود خارج شده بود در دشت شمال روستای خانخودی توسط یکی از همیاران محیط زیست مشاهده شد.


وی افزود: این فرد دوست دار طبیعت پس از گرفتن کل به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی ضمن تماس با اداره پارک ملی توران موضوع را گزارش کرد که ماموران بلافاصله در محل حاضر و این حیوان در دامنه های رشته کوه تیرکوه با قواعد خاص حمل و سپس در زیستگاه اصلی خود رهاسازی و به دامان طبیعت بازگردانده شد.


رئیس ذخیره گاه زیستکره خارتوران شاهرود تاکید کرد: درفصل جفت گیری، کل ها به شدت مورد تهدید شکارچیان غیر مجاز هستند این شکاچیان با تقلید صدای بزهای آماده باروری، آن ها را به سوی خود کشانده و به محض قرار گرفتن کل در تیررس اقدام به شکار این حیوان می کنند.


رادمان با بیان اینکه کل و بزها در حال گذراندن یکی از مراحل مهم زندگی خود هستند، افزود: این فصل را می توان فصل زیبایی حیات وحش نامید، فصلی که باید به احترام طبیعت ایستاد و شکار را به فراموشی سپرد چراکه طبیعت و حیات وحش زیبایی های خود را به نمایش می گذارد.


وی با بیان اینکه فصل جفت گیری این حیوان زیبا و چالاک دو ماه ادامه دارد، افزود: در این فصل کل های مست به دنبال آواز به خصوصی که بزهای آماده باروری سر می دهند به سوی آن ها می روند و در بسیاری از موارد بر سر تصاحب بزهای ماده جدال های بسیار دیدنی بین کل ها اتفاق می افتد که معمولاً کل های با تجربه و قدرتمند پیروز میدان خواهند بود.


انتهای پیام / ه


جزئیات رهاسازی یک راس کل وحشی در پارک ملی توران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.