اولین باغ انار در ملکشاهی به ثمر نشست

اولین باغ انار شهرستان ملکشاهی در روستای ملگ آباد با ثمردهی مطلوب به بار نشست.

اولین باغ انار در ملکشاهی به ثمر نشست

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ این باغ انار در سطح 10 هکتار از اراضی کشاورزی حاشیه روستای ملگ آباد از توابع بخش مرکزی ملکشاهی خودنمایی می کند.

مالک این باغ بیان کرد: این تنها باغ انار شهرستان ملکشاهی است که پس از پنج سال به ثمر نشسته است.

فاضل عشرتی با ابراز خرسندی از ثمردهی مطلوب این باغ اظهار کرد: بیش از 10 تن انار مرغوب به ارزش 130 میلیون ریال از این باغ برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه باغ در مسیر جاده ملکشاهی به مهران قرار دارد، فروش در حاشیه باغ انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه برای احداث این باغ بیش از یک میلیارد ریال تسهیلات از طرف جهاد کشاورزی دریافت کرده است، ادامه داد: برای آبیاری 2 هزار اصله درخت انار این باغ یک ایستگاه پمپاژ آب و سیستم آبیاری قطره ای ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی نیز در این خصوص یادآورشد: این اولین باغ انار در سطح شهرستان است که با استفاده از تسهیلات جهاد کشاورزی ایجاد گردیده و زمینه اشتغالزایی سه نفر را فراهم کرده است.

حیدر علی حسینی اعلام کرد: با توجه مستعد بودن منطقه و وجود رودخانه دائمی امکان گسترش در سطح وسیع تری وجود دارد که در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی از طرح توسعه باغات انار حمایت می کنیم.

در شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی یک هزار و 600 نفر به طور مستقیم به شغل باغداری مشغول هستند که سالانه 2 هزار تن انواع میوه در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

انتهای پیام/د

باغ انار در ملکشاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.