توزیع سبد کالای حمایتی ویژه مادران باردار در بندرلنگه

سبد کالای حمایتی بین زنان باردار و شیرده نیازمند و دچار سوء تغذیه با همکاری بنیاد علوی در شهرستان بندرلنگه توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباساعظم نصیری کارشناس سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرلنگه و مسئول توزیع سبد غذایی بنیاد علوی شهرستان در این باره گفت: سبد کالای حمایتی بین زنان باردار و شیرده نیازمند و دچار سوء تغذیه با همکاری بنیاد علوی در شهرستان بندرلنگه توزیع شد.

وی افزود: این سبد غذایی حدود دو سوم نیاز مادر به انرژی، پروتئین و ریزمغذی ها را تامین نموده و نقش مهمی در تحقق امنیت غذایی در سطح خانوار داشته است.

کارشناس سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرلنگه گفت: در این برنامه زنان باردار از ابتدای ماه چهارم حاملگی تا 6 ماه پس از زایمان و به مدت 12 ماه زیر پوشش قرار داده می شوند.

نصیری افزود: این برنامه در شهرستان بندر لنگه از خرداد ماه 94 ،با ظرفیت 114 نفر آغاز شده است و در حال حاضر 500 زن باردار و شیرده واجد شرایط زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

وی گفت: اجرای این برنامه  ارتقاء وضعیت تغذیه ای زنان باردار و مطلوب شدن منحنی وزن گیری آن ها، کاهش تولد نوزادان کم وزن (زیر 2500 گرم) و توانمند سازی مادران در زمینه مدیریت تغذیه خود و سایر افراد خانوار را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ف

سبد کالای حمایتی ویژه مادران باردار بندرلنگه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.