رئیس آموزش و پرورش تربت جام گفت:دانش آموزان مناطق زلزله زده در چادر مشغول به تحصیل هستند و وضعیت مدارس شهرستان هم به دلیل فرسودگی مناسب نیست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  غلام رضا بهرامپور ریاست آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش افزود: اگر به خواهیم از وضعیت موجود رهایی یابیم باید با روحیه جهادی وارد میدان شویم و اگر بخواهیم به امید اداره نوسازی مدارس بمانیم تا ۱۰ سال آینده هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به هجم بالای مشکلات در آموزش و پرورش تصریح کرد: مشکلات حوزه آموزش و پرورش باعث کاهش عملکرد نیرو‌ها دلسوز و معلمان می‌شود به صورتی که معلمان به دلیل پرداخت نشدن اضافه کاری‌ها حاضر به تدریس اضافه ساعت نیستند ور‌ها کردن و رفتند که نگاه بیشتر را می‌طلبد.

رئیس آموزش و پرورش تربت جام گفت: تیم‌های بازرسی آموزش و پرورش به صورت میدانی بر عملکرد مرکز آموزشی نظارت می‌کنند و مشکلات و نیاز‌ها واحد‌ها آموزشی سنجیده و برای راهکار ارائه تا رضایت مردم بیش از گذشته جلب شود.

بهرامپور خاطر نشان کرد: نبود امکانات و فضای مناسب آموزشی ما را نگران کرده است و نمی‌خواهیم در تربت جام شین آباد داشته باشیم و با یک زلزله چند ریشتری حوادث و اتفاقات نگوار رخ دهد.

وی با اشاره به توزیع اقلام بین دانش آموزان تربت جام گفت: ۱۲۰ بسته حمایتی آموزشی با هزینه هر بسته یک میلیون ریال توسط جمعی از خیرین میان قشر‌های کم برخوردار از امکانات آموزشی توزیع شد.

 


شورای آموزش و پرورش بی خاصیت شده و تصمیمات آن فقط برای روز برفی است


 علی رستمی فرماندار تربت جام هم در این جلسه گفت: این شورا نمی‌تواند از ظرفیت قانونی خود برای تغییر حتی یک معلم یا تشویق کارکنان برجسته این اداره اقدام کنند و مصوباتش برای تعطیل کردن مدارس در روز‌های برفی قابل اجرا است.

وی افزود: فرماندار حاضر است بدون برگزاری جلسه تمام خواسته‌های آموزش و پرورش را تصویب کند و تشکیل این شورا بیشتر برای دادن مشورت تا گرفتن تصمیمات کاربردی و اساسی است و نا گزیریم این جلسه‌ها را تشکیل دهیم.

فرماندار تربت جام تصریح کرد: دو سال تلاش کردیم تا به رده‌های بالا شرایط منطقه را به قبولانیم که منطقه عملیاتی است و اگر بخواهیم فوق العاده فرهنگیان برای منطقه مرزی را مخدوش کنیم سیستم دچار لطمه می‌شود و آموزش و پرورش برنامه ریزی کند تا از ظرفیت نیرو‌های کار آمد در همه مناطق استفاده شود.

 حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه تربت جام در ادامه با تقدیر از عملکرد مدیر آموزش و پرورش گفت: بهترین غذای انسان علم و اولین آموزنده بشر و هدایت کننده خداوند متعال است.

حجت الاسلام طاهری افزود: در آموزش و پرورش به ورزش دانش آموزان کمتر پرداخته می‌شود و سبک زندگی امروز جامعه باعث کاهش روحیه نشاط و تحرک در کودکان شده است که لازم برنامه ریزی تا در وقت‌های تعطیلی مدارس حیاط‌های این مکان‌ها به محلی برای ورزش تبدیل شود.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی در آموزش و پرورش گفت: نماینده شهرستان از توان خود در کشور استفاده کند تا اعتبار بیشتری برای این حوزه مهم کسب تا با حمایت‌ها دولت و مردم مشکلات رفع شود.

انتهای پیام/س، ج
 

برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.