نماینده مردم نوشهر گفت: غلامی انسانی سالم است، برخی در مورد او به گونه ای صحبت می کنند انگار او از جای دیگری آمده است.

احمدی لاشکیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در جریان روند رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم و در موافقت با منصور غلامی گفت: حساسیت وزارت علوم بسیار بالا است و به اعتقادمان این وزارتخانه در این مدت مظلوم  واقع شده است.

وی افزود: در دولت قبل زمان بسیار زیادی این وزارتخانه با سرپرستی اداره شد و در آن مدت سه وزیر معرفی شدند و موفق به اخذ رأی نشدند.

لاشکی تصریح کرد: در دولت فعلی رئیس جمهور کم لطفی کرد و به طور همزمان 18 وزیر را معرفی نکرد و وزیر علوم جا ماند.

وی ادامه داد: می دانید که 15 آذر در راه است و همه وزارتخانه ها خود را آماده کرده اند تا دولت بودجه ای را تقدیم کند و وزارتخانه ها بتوانند یکسال را با آرامش سپری کنند؛ اما در این مدت می بینیم که وزارت علوم کماکان با سرپرستی اداره می شود، آیا سرپرست می تواند برنامه ریزی درست و زیربنایی به عمل آورد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت اذعان کرد: علی‌رغم آنکه هاشمی سرپرست فعلی این مسئولیت را بر عهده دارد، اما می بینیم که نمی‌تواند تصمیم نهایی را بگیرد چون تنها یک سرپرست است و اگر فکر می‌کنید غلامی را نیارود وزیری هست تا وزارت علوم را اداره  کند باید بدانید که دچار مشکلاتی در طی زمان خواهیم شد.

لاشکی تأکید کرد: من به رئیس جمهور گله می‌کنم و می گویم دغدغه شما فناوری نیست، اگر بود تا به امروز باید اقدامی به عمل می‌آوردید و متاسفانه بعد از مدت زمان زیادی زمان معرفی وزیر علوم فرا رسیده است.

وی گفت: نظر اعضای هیئت علمی همدان را به عنوان همکار جویا شدم و هیچ یک از این اشخاص درباره غلامی گزینه پیشنهادی وزارت علوم نکته ای منفی را به زبان نیاوردند شاید به صورت کامل وی را تایید نکردند اما ضعف وی را اذعان نکردند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت اظهار کرد: برخی به گونه ای صحبت می کنند که گویا وزیر پیشنهادی وزارت علوم از جایگاه دیگری به مجلس معرفی شده است و باید بدانند که او را ترامپ معرفی نکرده است بلکه روحانی با 24 میلیون رأی او را به مجلس آورده است.

لاشکی ادامه داد: شب گذشته شنیدم که مجمع اصلاح طلبان استان همدان بر این مسئله صحه گذاشتند که غلامی بیاید و وزارت بر عهده بگیرد چرا که این امر به نفع کشور و وزارت علوم خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: همه افرادی که در مجمع نمایندگان اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالگرا صلاحیت وی را تایید کرده اند و متفق‌‌القول هستند که وی می تواند وزارت علوم را در دست گیرد بنابراین ضرورتی ندارد که ما امروز شرایط را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که صبر کنیم تا ببینیم آیا گزینه ای برای این وزارتخانه معرفی میشود و یا خیر؟

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت اظهار کرد: این وزارتخانه با 4ونیم میلیون دانشجو و مشکلات بسیار روبرو است و 4ونیم میلیون دانشجو منتظر هستند که پدری برای هدایت این خانواده بزرگ به صحنه بیاید.

لاشکی افزود: یکی از خصوصیات غلامی علاوه بر سلامت و دانایی این است که وی از بدنه وزارت علوم انتخاب شده لذا بهتر است که کمک کنیم که بر داشته های خود این وزارت خانه تاکید شود چرا که وی مشکلات را به خوبی می داند و می تواند برای حل آنها تدابیری بیاندیشد.

وی ادامه داد: اولین بار است که می بینیم شخصی از شهرستان برای وزارتخانه انتخاب شده است  و وی مشکلات مالی دانشگاه های بسیاری از استان های کشور به خوبی می داند و درک کرده که یک دانشگاه در شهرستان چگونه اداره می شود و اینکه برخی می گویند برنامه او از انسجام لازم برخوردار نیست این امر به خود او بر می گردد و ما اینجام هستیم که اگر وی کوتاهی کند با او برخورد کنیم و امروز همه کار تمام نخواهد شد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در پایان خاطر نشان کرد: برنامه وی در حوزه هایی مانند دیپلماسی، مسائل علمی و چگونگی واحدهای بین المللی و تأمین منابع مالی مدون است  و رئیس جمهور و جهانگیری باید بعد از این نیز از وی حمایت کنند و وزارت علوم را دریابند، چرا که وضعیت امروز این وزارتخانه نیاز به مرمت دارد.

انتهای پیام/

جلسه رای اعتماد به دو وزیر دولت 

رای اعتماد مجلس به اردکانیان و غلامی 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار