نماینده مردم میاندوآب و تکاب گفت: اگر غلامی پیش نماز باشد من پشت سر او نماز می‌خوانم؛ اما وزیر پیشنهادی، توانایی اداره وزارت علوم را نخواهد داشت.

موافق وزیر علوم محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب و تکاببه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب و تکاب در جریان روند رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم و در مخالفت با منصور غلامی گفت: طبقه دانشگاهی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سه سطح آموزش، تربیت کادر برای اداره مملکت در سطوح متفاوت و تولید علم قابل بیان است.

وی در ادامه افزود: حال این سوال مطرح می‌شود آیا شما نمایندگان مجلس آقای لاریجانی و آقای روحانی از وضعیت حاکم بر دانشگاه‌ها رضایت دارید؟ در این باره اگر نظرسنجی شود، بیشتر افراد رضایت ندارند، چرا که در انتخاب وزرا براساس منطق پیش نرفته‌ایم و به دنبال فلان وزیر هستیم که با فلان نماینده خوب است یا به درد استان نماینده می‌خورد یا خیر، یا اینکه در فراکسیون آن نماینده مفید است یا نه.

نماینده مردم میاندوآب و تکاب تصریح کرد: همه شما می‌دانید که از ماست که بر ماست. ما در اینجا رأی اعتماد نمی‌دهیم، چرا که دست ما در سوال و استیضاح بسته است، براساس تبصره 1 ماده 206 آئین‌نامه داخلی موظف هستیم برنامه فردی و صلاحیت آقای غلامی را بررسی کنیم.

محبی‌نیا درباره صلاحیت‌های فردی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: منصور غلامی انسانی صاحب اخلاق و تدین است و اگر مجال باشد بنده پشت سر ایشان نماز هم می‌خوانم، اما این به معنای توانایی اداره وزارت علوم نیست و بنده از پذیرش این مسئولیت برای ایشان گله‌مند هستم.

وی تصریح کرد: من در نشست آقای غلامی برنامه‌های ایشان را مرور کردم. در برنامه ایشان اشاره‌ای به استقلال مالی دانشگاه‌ها نشده و بدین ترتیب 4 سال دیگر فرصت از دست می‌رود. هم‌اکنون 40 سال است که دانشگاه‌ها در دست ماست اما این فرصت کافی نبوده که اقدامی صورت نگرفته؛ بنابراین برنامه از این منظر ساکت است.

نماینده مردم میاندوآب و تکاب گفت: برای بروز کردن سرفصل‌ها چه کاری پیش رو دارید، در جایی که سرفصل علمی_ سیاسی ما را متخصص فیزیک می‌نویسد که ادعای فلسفه دارد، بنابراین می‌توان گفت ما از لحاظ سرفصل‌ها 30 سال عقب هستیم.

محبی‌نیا گفت: مسئله دانش‌بنیان کردن جامعه، اقتصاد و سیاست یکی از موضوعات مهم است که چنین کاری صورت نگرفته و اگر تلاش‌های آقای ستاری در بخش پردیس و دانشگاه شریف نبود، ما در این بخش هیچ دستاوردی نداشتیم.

وی بیان داشت: مدرک‌گرایی جامعه ایران را خفه کرده است، در رابطه با توانمندسازی استان‌ها هم هیچ اشاره‌ای در برنامه آقای غلامی نشده است و هم‌اکنون از ظرفیت‌های بسیاری از استادان محرومیم. همچنین دیپلماسی علمی نداریم و با شعار هم نمی‌شود مملکت را اداره کرد. مطمئنا با این اوضاع 4 سال بعد شاخص‌های علمی در بدترین شرایط خواهد بود؛ چرا که برنامه‌ای که درباره موارد اساسی سکوت کند، اساسا برنامه نیست.

نماینده مردم میاندوآب و تکاب گفت: با قاطعیت عرض می‌کنم با این برنامه به جایی نمی‌رسیم. پیش از صحبت‌هایم به من دستور دادند که حرفی نزنم، اما من به خاطر کشورم این مسائل را مطرح کردم، چرا که معتقدم با این ماشین به جایی نمی‌رسیم.

وی خاطرنشان کرد: در پایان خواهش می‌کنم که به آقای غلامی رأی ندهید و وی به همدان بازگردند و همان دانشگاه بوعلی را اداره کنند و سرنوشت بیش از 2000 دانشگاه دیگر را به فرد شایسته دیگری محول کنند.

انتهای پیام/

جلسه رای اعتماد به دو وزیر دولت 

رای اعتماد مجلس به اردکانیان و غلامی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار