۴۵ درصد صهیونیست‌ها، جنگ داخلی را بزرگترین تهدید برای خود می‌دانند

بر اساس یک نظرسنجی، ۴۵ درصد صهیونیست‌ها معتقدند درگیری‌های داخلی در فلسطین اشغالی بیشتر از درگیری‌های خارجی تهدیدی برای آن‌هاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العهد،  یک نظرسنجی در میان ساکنان سرزمین‌های اشغال شده فلسطین نشان داد نیمی از صهیونیست‌های سکولار معتقدند احتمال وقوع جنگ داخلی در فلسطین اشغالی وجود دارد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت: «پس از گذشت بیست و دو سال از کشته شدن اسحاق رابین، نخست وزیر (وقت) اسرائیل، پنجاه و یک درصد از «یهودیان» اسرائیل معتقدند احتمال وقوع جنگ داخلی در اسرائیل وجود ندارد.»

این روزنامه افزود: زمانی که چنددستگی داخلی را بین سؤال شوندگان بررسی می‌کنیم، در می‌یابیم که حدود نیمی از لائیک‌ها یعنی 51 درصد معتقدند احتمال دارد جنگ داخلی رخ دهد، در حالی که در میان متدین‌ها (صهیونیست‌های افراطی) فقط 25 درصد بر این اعتقادند.

یدیعوت آحارونوت نوشت: این داده‌ها در نظرسنجی مؤسسه مدغام از 504 نفر مشخص شد. این نظرسنجی به مناسبت گذشت بیست و دو سال از کشته شدن رابین، نخست وزیر اسرائیل، که مصادف با روز چهارشنبه آینده است، انجام شد.

طبق این نظرسنجی 46 درصد مردم فلسطین اشغالی معتقدند تعامل با چند دستگی سیاسی کنونی در سرزمین‌های اشغالی مشابه تعامل با چند دستگی سیاسی در دوره پیش از کشته شدن رابین است. 45 درصد  صهیونیست‌ها نیز معتقدند درگیری‌های داخلی بیشتر از درگیری‌های خارجی، آن‌ها را تهدید می‌کند.

73 درصد مردم -که اکثریت قاطع را تشکیل می‌دهند- معتقدند سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و وزیران رژیم صهیونیستی بر فضای افراط‌گرایی در جامعه تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

انتهای پیام/

نظرسنجی از صهیونیست‌ها درباره جنگ داخلی در فلسطین اشغالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار