کتال محسنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

منطقه شهریار رکورددار بیشترین فرونشست زمین در دنیا

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: سالانه 34 سانتی متر نشست زمین در منطقه شهریار اتفاق می‌افتد و همین موضوع باعث شده تا این منطقه رکورددار بیشترین فرونشست در دنیا باشد.

منطقه شهریار با 34 سانتی متر بیشترین فرونشست در سطح دنیا را داردمهرداد کتال محسنی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فرونشست های اخیر در منطقه جنوب غرب تهران اظهار کرد: زمانی که تمرکز فعالیت‌های اقتصادی و بارگزاری بیش از حد جمعیت در یک محدوده از سطح شهر را شاهد باشیم، فرونشت‌ها هم به علت برداشت‌های بی رویه از منابع زیرزمینی اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: حدود 17 درصد جمعیت و 30 درصد فعالیت‌های اقتصادی، خدماتی و عمرانی کل کشور در سطح استان تهران است.

کتال محسنی با اشاره به استفاده بیش از حد از آب‌های زیرزمینی در سطح شهر تهران تصریح کرد: بهره برداری و استفاده بی رویه از منابع آب و آب‌های زیرزمینی باعث کاهش سطح آب و نشست زمین شده است.

وی با اشاره به اینکه نشست زمین در منطقه غرب تهران از جمله شهریار، پیشوا و ورامین به طور خاص مشاهده می‌شود، افزود: سالانه 34 سانتی متر نشست زمین در منطقه شهریار اتفاق می‌افتد و همین موضوع باعث شده تا این منطقه رکورددار بیشترین فرونشست در دنیا باشد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران یکی از تبعات بارگزاری جمعیت در استان تهران را برداشت های بی رویه از منابع آبی و فرونشست های زمین دانست و گفت: افزایش بیش از حد جمعیت در قسمتی از استان تهران مشکلات متعددی از جمله تبعات فرونشست زمین، آلودگی هوا و تجمع خودروها و مشکلات ترافیکی را به همراه دارد.

انتهای پیام/

وقوع بیشترین فرونشست زمین در منطقه شهریار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار