ادعای میرور: کره شمالی به منظور آمادگی برای جنگ، «مانور خاموشی» برگزار کرده است

در حالی که تنش‌ها در شبه‌جزیره کره افزایش یافته است، برخی منابع مدعی شدند کره شمالی در چند شهر خود مانور تخلیه گسترده و آمادگی برای جنگ برگزار کرده است.

کره شمالی به منظور آمادگی برای جنگ، «مانور خاموشی» برگزار کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه میرور در گزارشی مدعی شد: کره شمالی مانور تخلیه گسترده و «آمادگی برای جنگ» در شهر‌های خود برگزار کرده است.

چندین منبع -در حالی که خواستند نامشان فاش نشود- اعلام کردند این رزمایش نادر طی هفته گذشته در شهر‌های «درجه دو و سه» برگزار شد.

به گفته این منابع، اما این رزمایش در پیونگ‌یانگ برگزار نشد و تنها در بخش‌های شرقی این کشور برگزار شد.

بر اساس این ادعا، در این رزمایش که «مانور خاموشی» نیز نام دارد، افراد در حالی کار می‌کنند که به برق دسترسی ندارند تا از مشخص شدن مکان این افراد برای دشمن جلوگیری شود.

چون این بوم، ژنرال سابق ارتش کره جنوبی، در گفتگو با ان کی نیوز گفت: «من قبلا هرگز چیزی درباره این نوع رزمایش در کره شمالی نشنیدم؛ اما متعجب هم نشدم. او همچنین گفت: «آن‌ها باید درک کنند که اوضاع تا چه اندازه جدی است.»

یک ژنرال دیگر نیز گفت: «هرگز نشنیدند که چنین رزمایشی در حال برگزاری باشد.»

یک منبع ناشناس گفت: «در سال ۲۰۰۳، رزمایش‌های حمله هوایی برگزار شد، اما از آن زمان به بعد چنین رزمایشی برگزار نشد.» این منبع افزود: «تخلیه جمعی بدون اطلاع رسانی به افراد غیرممکن است.»

یک منبع سوم نیز تأکید کرد: «من قبلا هرگز چیزی درباره رزمایش تخلیه نشنیده بودم.»

ان کی نیوز نیز گزارش داد این تحولات در زمانی رخ می‌دهد که تنش‌ها بین کره شمالی و غرب تشدید شده است. احتمالا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در حال برنامه‌ریزی برای انجام دادن یک آزمایش موشکی بالستیک قاره‌پیمای دیگر باشد.

انتهای پیام/

مانور گسترده کره شمالی به منظور آمادگی برای جنگ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار