کولیوند مطرح کرد:

استقرار آمبولانس در دانشگاه‌ها برای مقابله با حملات بیوشیمی و بیولوژیکی

سرپرست اورژانس گفت: در دانشگاه‌ها تعدادی آمبولانس مستقر کردیم تا مصدومان حملات احتمالی را به مراکز درمانی منتقل کنند.

استقرار آمبولانس در دانشگاه‌ها برای مقابله با حملات بیوشیمی و بیولوژیکیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیر حسین کولیوند صبح امروز در مراسم پنجمين همايش پدافند غيرعامل در نظام سلامت اظهار کرد: وزارت بهداشت ساختار پدافند غیر عامل را راه اندازی کرد تا هر کجا که تهدیدی ایجاد شود خیلی سریع وارد عمل شویم.

وی با بیان اینکه نقش انسان در بروز حوادث مشخص بوده و به همین خاطر ما یک پایگاه در امور پدافندی تاسیس کرده‌ایم.

وی بیان کرد: ستاد پدافند فعالیت‌های خوبی تا به امروز انجام داده و همیشه سعی کرده امکانات و تجهیزات خود را به روز کند تا در شرایط بحران بتواند خدمات خوبی را ارائه دهد.

وی اظهار کرد: کارگروه‌های مختلفی در وزارت بهداشت مانند تحقیقات و فناوری، غذا و دارو، بهداشت، پشتیبانی و  انتقال خون برپا شده که هریک از این کارگروه ها جلسات خوبی با یکدیگر برای هماهنگی بیشتر کارها داشته اند.

کولیوند ادامه داد: کلیپ و کتاب های آموزشی خوبی مانند پروتکل های شیمیایی تدوین شده و به همراه کتاب آموزش همگانی در حوزه تهدیدهای پدافندی در اختیار مردم قرار داده شده است.

تدوین پروتکل مقابله با گرمازدگی در حج

کولیوند ادامه داد: پروتکل پیشگیری از گرما زدگی برای حج امسال در ستاد وزارت بهداشت تدوین شده و این مقوله کمک بسیاری به زائرین در مراسم حج کرد.

وی عنوان کرد: در مراسم حج برای کاروان‌ها و یاوران حج آموزش‌های خوبی داده شد که نتیجه اش پیشگیری از گرما زدگی ۹ درصد از زوار بود.

تدوین طرح سلامت فوریت خاص در خلیج فارس

وی با بیان اینکه پروتکل ساختمان‌های بلند مرتبه طراحی شده است، افزود: طرح سلامت فوریت خاص در منطقه خلیج فارس تدوین شده است زیرا این مکان حساس بوده و گاز کشور را تامین می‌کند.

وی اظهار کرد: شرکت های پدافندی ساماندهی شده تا در ساخت بیمارستان ها مشاوره بدهند و همچنین آزمایشگاه های سیار برای اربعین راه اندازی شده است.

وی افزود: کارگاه‌های اموزشی برگزار و رزمایش های شیمیایی در تهران نیز انجام شده است ودر این راستا افراد آموزش های خوبی دیده اند.

کولیوند ادامه داد: بانک اطلاعاتی با همکاری سازمان انرژی اتمی تدوین شده است و در همین راستا برای اعزام نیروهای عملیاتی و حضور در منطقه در مواقع خطر اموزش های لازم داده شده است.

وی افزود: در دانشگاه‌ها تعدادی آمبولانس مستقر کردیم تا مصدومان حملات احتمالی بیوشیمی و بیولوژیکی  را به مراکز درمانی منتقل کنند.

تدوین پروتکل های پدافندی در حوزه سلامت

کولیوند ادادمه داد: تشکیل کارگروه مشترک با سازمان پدافند غیر عامل و پشتیبانی از طرح های وزارت بهداشت از دیگر تقدمات پدافند این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه از طرح های پدافند غیر عامل پشتیبانی کنیم و از خیرین در این راه کمک بگیریم ، تصریح کرد: پایگاه های اورژانس شهری و جاده‌ای را باید توسعه بدهیم و ما از تجارب تیم های اعزامی تخصصی وزارت بهداشت استفاده کنیم.

وی گفت:  شرایط سیاسی کشور ما را مقید کرده تا خودمان را از هر نظر آماده کنیم و باید برنامه ریزی خوبی در این زمینه باشیم.

کولیوند یاد آور شد: یک سوی بروز حادثه، انسان است. در حادثه تروریستی سامرا  ۱۱۵ نفر مجروح شدند و به دلیل آمادگی پدافندی همه مصدومان را در مدت کوتاهی به کشور منتقل کردیم.

وی یاد آور شد: سپاه یک بیمارستان مجهز به تهدیدهای پدافندی ساخته است. ما باید در برابر هر حادثه ای مجهز باشیم و خود را برای رویارویی با هر گونه اتفاقی آماده کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار