طعنه اردوغان به آمریکا: کسانی که از دورترین نقاط جهان آمده‌اند، حق ندارند بپرسند نیرو‌های ترکیه در منطقه چه می‌کنند

با افزایش تنش‌های آنکارا و واشنگتن، رئیس‌جمهور ترکیه منتقدان غربی حضور نظامی این کشور در خاورمیانه را محکوم کرد.

طعنه اردوغان به آمریکا: کسانی که از دورترین نقاط جهان آمده‌اند، حق ندارند بپرسند نیرو‌های ترکیه در منطقه چه می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الوطن، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، با انتقاد از کسانی که علت حضور نیرو‌های این کشور را در منطقه جویا می‌شوند گفت آن‌ها خود باید درباره حضورشان در منطقه توضیح بدهند.

او  که روز شنبه در مراسم افتتاح چندین طرح در استان قونیه شرکت کرده بود، تاکید کرد: کسانی که از دورترین نقاط جهان آمده اند حق ندارند سوال کنند نیرو‌های ترکیه در سوریه و عراق چه می‌کنند. وقتی هزاران خمپاره در خاک ترکیه فرود می‌آید نیرو‌های ترک حق دارند آنجا حضور داشته باشند.

رئیس جمهور ترکیه  افزود: باید از کسانی که از آن سوی دنیا آمده‌اند و از ترکیه می‌پرسند در سوریه، عراق، بالکان، سومالی، آفریقا و قفقاز چه می‌کنید، بپرسیم که خودتان در این جا‌ها چکار می‌کنید؟

اردوغان در ادامه گفت: ما اینجاییم، چون روابط تاریخی و انسانی محکمی با این جغرافیا داریم.

او همچنین گفت: کسانی که از مسافت هزاران کیلومتر آن طرف‌تر به منطقه آمده‌اند و حضور در اینجا را حق خود می‌دانند حق ندارند از ما علت حضورمان را سوال کنند، چون ما 911 کیلومتر مرز مشترک با سوریه و 350 کیلومتر مرز مشترک با عراق داریم.

رئیس جمهور ترکیه افزود کشورش حق حضور نظامی در سوریه و عراق را تا زمانی که خمپاره‌ها در خاک کشورش فرود می‌آیند و سربازان ترک را می‌کشند برای خود محفوظ می‌داند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اخیر روابط ترکیه و آمریکا متشنج شده است به حدی که استراتژیست سابق واشنگتن، ترکیه را تهدیدی جدی برای کشورش توصیف کرده است.

انتهای پیام/

اظهارات اردوغان درباره حضور نظامی ترکیه در بخشی از کشورهای منطقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
الان اردوغان راست میگه
آخرین اخبار