اجرای طرح مجازات جایگزین حبس در پاکسازی مسیرعبور زائران

طرح مجازات جایگزین حبس، درخصوص پاکسازی مسیرعبور زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طول 300 کیلومتر ازمبادی ورودی استان تا پایانه مرزی خسروی اجرا می شود.

اجرای طرح مجازات جایگزین حبس در پاکسازی مسیرعبور زائرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛غلامحسین کاظمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: آئین افتتاحیه این ویژه برنامه معنوی روز دوشنبه هشتم آبان ماه جاری در محل دادگستری شهرستان صحنه باحضور رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولان استان وذینفعان برگزار می شود.

کاظمی گفت: پیشنهاد طرح مجازات جایگزین حبس برای محکومین دارای جرائم خرد به صورت داوطلبانه مورد استقبال قرار گرفته است که تاکنون تعداد 270 نفر پس از اعلام آمادگی به محیط زیست بعنوان دستگاه پذیرنده معرفی شده اند .

وی در خصوص دیگر مزیت های این برنامه افزود: علاوه برپاکسازی مسیر بزرگراه های منتهی به مرز در استان کرمانشاه ، بخش عظیمی از مردم با مقوله بسیار مهم پسماندهای جاده ای وهمچنین آموزش جمع آوری وتفکیک زباله ها آشنا می شوند و در واقع به مقوله فرهنگسازی در حوزه محیط زیست وبازیافت کمک می کند.

مدیرکل محیط زیست کرمانشاه گفت: برنامه ریزی مشخصی صورت گرفته و افراد مشارکت کننده در طول مسیر و شهرستانها تقسیم وتوزیع شده اند به طوری که در هر 2 کیلومتر یک نفر ملبس با کاورهای ویژه با پیام محیط زیستی فعالیت دارند و در مجموع مسیری های با طول بیش از 300 کیلومتر پاکسازی می شود.

غلامحسین کاظمی از دیگر پیش بینی های اجرای این طرح مهم گفت: درجمع آوری پسماندها در کنار موکب های مستقر در مسیر ، جایگاههای خاصی درنظر گرفته شده و کیسه های بازیافت پذیر برای جمع آوری تهیه شده در اختیار قرار می گیرد و پسماندهای مسیر از طریق بازیافت وتبدیل ارزش ریالی به افراد ذینفع در طرح قرار می گیرد که این موضوع هم جنبه آموزشی بسیار مهمی برای آحاد جامعه دارد.

انتهای پیام/ز

پاکسازی مسیر تردد زوار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.