از سرگیری پرواز‌های مستقیم میان عربستان سعودی به عراق پس از ۲۷ سال

عربستان سعودی از امروز دوشنبه پرواز‌های مستقیم به عراق را پس از ۲۷ سال وقفه، از سر می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نیویورک تایمز، خطوط هوایی رسمی عربستان سعودی اعلام کرد که از امروز (دوشنبه) پس از 27 سال، پروازهای مستقیم و منظم به عراق را از سر خواهد گرفت.

این هواپیما شهر جده عربستان سعودی را به مقصد بغداد ترک می کند. حدود دو هفته پیش هم یک فروند هواپیمای «فلای ناس» نخستین پرواز تجاری از ریاض به بغداد را انجام داد.

این تصمیم در پی بهبود روابط عراق و عربستان سعودی انجام شده است. خبرگزاری رسمی عربستان سعودی روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: خطوط هوایی عربستان سعودی پس از 27 سال وقفه، پروازهای منظم میان این کشور و عراق را از سر خواهد گرفت.

از زمان حمله صدام حسین به کشور کویت در سال 1990، هیچ پروازی بین عربستان سعودی و عراق انجام نشده بود. در طول این سالها روابط عربستان سعودی و عراق تیره و تار بود؛ اما در ماه های اخیر تنشها میان دو کشور کاهش یافته است.

اوایل ماه جاری میلادی، «حیدر عبادی»، نخست وزیر عراق و «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه عربستان سعودی نخستین نشست دو جانبه را به منظور بهبود روابط استراتژیک تشکیل دادند. عراق قصد دارد با بهبود روابط با ریاض، مشکلات اقتصادی خود را حل کند و به نظر می رسد عربستان سعودی هم سعی دارد با بهبود روابط با عراق، به مقابله با ایران بپردازد.


انتهای پیام/

از سرگیری پرواز مستقیم میان عربستان و عراق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار