مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی ابن ابیطالب(ع) استان قم؛

نخستین دوره شعر عاشورایی با هدف ترویج فرهنگ عاشورا در قم برگزار شد

رزق آبادی گفت: نخستین دوره سوگواره سفینه النجاه با هدف ترویج فرهنگ عاشورا و زنده نگه‌داشتن فرهنگ حسینی(ع) برگزار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ امیر رزق آبادی ،مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی ابن ابیطالب(ع) استان قم،یکشنبه شب در مراسم نخستین دوره سوگواره سفینه النجاه که در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید رضا جدا مسؤول سازمان بسیج مداحان استان قم در برگزاری نخستین دوره شعر سفینه النجاه همکاری مطلوبی با سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی ابن ابیطالب(ع) داشتند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و اجرای نخستین دوره سوگواره سفینه النجاه در مدت یک هفته انجام شد، عنوان کرد: اینگونه همایش‌ها مورد عنایت و توجه خداوند و اباعبدالله حسین(ع) قرار می‌گیرد و تمام مشکلات موجود در راستای برگزاری این همایش‌ها نیز با عنایت و توجه اهل بیت(ع) برطرف می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی ابن ابیطالب(ع) استان قم با بیان اینکه میزبانی قم از نخستین دوره سوگواره شعر سفینه النجاه نتایج مطلوبی به همراه دارد، خاطرنشان کرد: در نظر داریم با برطرف کردن مشکلات و ضعف‌های این دوره از سوگواره از سال آینده دورهای بعدی این سوگواره را به صورت کشوری برگزار کنیم.

وی در ادامه از اهداف برگزاری این سوگواره یاد کرد و گفت: نخستین دوره سوگواره سفینه النجاه با هدف ترویج فرهنگ عاشورا و زنده نگه‌داشتن فرهنگ حسینی(ع) برگزار شده است و با توجه به این مهم که امام حسین(ع) کشتی نجات مسلمانان است در نظر داریم با برگزاری چنین مراسم‌هایی مشکلات جامعه را برطرف کرده و نجات پیدا کنیم.

رزق آبادی با اشاره به اینکه شیعیان باید انقلابی باشند و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری آتش به اختیار عمل کنند، مطرح کرد: امروزه دشمن با سرعت بسیار بیشتری درحال مبارزه با فرهنگ جامعه است و اگر مسؤولان بخواهند منتظر دستور و ابلاغیه باشند زمان زیادی را از دست می‌دهند و دشمن فاصله خود را با ما افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است، تصریح کرد: نخستین نکته در زنده نگه‌داشتن اسلام در محرم و صفر انقلابی بودن شاعرها و مادحین اهل بیت(ع) است و شاعرهای آیینی کشور باید علاوه بر متعهد بودن مشکلات زمانه را بشناسند و با توجه به نیاز جامعه پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ح

سوگواره سفینه النجاه در سطح کشور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار