کریمی اصل خبر داد

پرداخت کمک‌ هزینه اجاره مسکن به ۱۴۳۳ خانوار مددجوی تهرانی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گزارشی از عملکرد شش‌ماهه نخست امسال درزمینهٔ پرداخت کمک‌هزینه اجاره مسکن و ارائه خدمات انشعابات رایگان به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی کریمی اصل، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه کمیته امداد تلاش می‌کند با حمایت و همکاری کارگزاران نظام، مردم و اراده مددجویان، مشکلات جامعه هدف تحت حمایت این نهاد را به حداقل برساند، اظهار کرد: بیشترین تمرکز کمیته امداد پرداخت کمک‌معیشت به مددجویان تحت حمایت است، به‌طوری‌که حدود ۵۶ هزار خانوار از این نهاد ماهانه کمک‌معیشت بلاعوض دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۳۳ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در نیمه نخست سال جاری از کمک‌هزینه اجاره مسکن بهره‌مند شدند، افزود: برای این تعداد خانوار تحت حمایت ۱۴۷ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی به‌منظور کمک به تأمین هزینه‌های اجاره منازل به خانوارهای مستأجر تحت حمایت در استان تهران پرداخت‌ شده است.

کریمی اصل با اشاره به اینکه سالیانه نسبت به ارائه انواع معافیت‌های قانونی مددجویان در اخذ انشعابات آب، برق و فاضلاب اقدام می‌شود، بیان کرد: معافیت پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات شامل پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری، هزینه انشعاب آب، برق و فاضلاب برای یک‌بار و در واحد مسکونی شهری و روستایی با رعایت تمامی استانداردهای الگوی مصرف خواهد بود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در نیمه نخست سال ۹۶ در قالب اجرای طرح معافیت جامعه هدف این نهاد از هزینه انشعابات، ۲۵۳ خانوار تحت حمایت در استان از این تسهیلات به‌طور رایگان استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع انشعابات ارائه‌شده ۱۰۵ مورد در بخش فاضلاب، ۴۰ مورد انشعاب آب، ۵۵ مورد انشعاب برق، ۲۶ مورد انشعاب گاز است، بیان کرد: علاوه بر این پنج مورد گواهی ساختمان و ۱۱ مورد هم عوارض شهرداری خانوارهای نیازمند تحت حمایت این نهاد به‌صورت رایگان پرداخت شده است.

کریمی اصل یادآور شد: مددجویان متقاضی دریافت انشعابات آب، برق و گاز می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و دریافت معرفی‌نامه به ادارات مذکور مراجعه و از این انشعابات رایگان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارائه کمک هزینه اجاره مسکن به مددجویان تهرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار