فرماندار استهبان خبر داد؛

برپایی جشنواره طلای سرخ استهبان

نخستین جشنواره زعفران آذر ماه امسال در شهرستان استهبان برگزار می‌شود.

برپایی جشنواره طلای سرخ استهبانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی شرفی فرماندار شهرستان استهبان گفت: با هدف معرفی هر چه بیشتر زعفران استهبان به جهانیان و تبیین جایگاه این طلای سرخ در بازار‌های جهانی، نخستین جشنواره زعفران دوم آذرماه به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: معرفی قابلیت‌های زعفران برای سرمایه گذاران، ارتقای کمی و کیفی تولید این محصول، آشنایی با روش‌های جمع آوری و فرآوری زعفران، آموزش روش‌های بسته بندی و عرضه زعفران به صورت مکانیزه، بهداشتی و متناسب با پیشرفت‌های روز دنیا از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

شرفی ادامه داد: ساماندهی بازار‌های خرید و فروش زعفران، افزایش میزان بهره وری، معرفی زعفران به عنوان محصول کم آب برای کشت جایگزین با محصولات کشاورزی با نیاز آبی زیاد و تبیین خواص زعفران از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می‌آید.

وی بیان کرد: این جشنواره با محوریت شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در مسیر پیشبرد سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر ایجاد اشتغال پایدار برگزار می‌شود.

شرفی اظهار داشت: در سال ۹۵ سطح زیر کشت زعفران در شهرستان استهبان ۴۹۴ هکتار بود، اما این میزان در سال ۹۶ با ۱۸ هکتار افزایش به ۵۱۲ هکتار رسیده است.

فرماندار شهرستان استهبان تصریح کرد: متوسط تولید زعفران در این شهرستان در هر هکتار پنج کیلوگرم است و پیش بینی می‌شود در سال جاری نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم از این محصول برداشت شود.

زعفران به عنوان گران‌ترین محصول کشاورزی و ادویه جهان از جایگاه ویژه‌ای در بین محصولات صنعتی ایران برخوردار است.

شهرستان استهبان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

استهبان میزبان جشنواره زعفران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار