احمدی نژاد مطرح کرد:

ایران رتبه اول خاورمیانه در تجهیزات اتاق عمل پیوند کبد/ سالانه ۷۰۰ نفر در لیست انتظار

عضو تیم‌ پیوند‌ علوم پزشکی تهران گفت: ایران از نظر تجهیزات‌ اتاق‌های عمل ایران رتبه‌ اول خاورمیانه‌ را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا احمدی‌نژاد عضو تیم‌ پیوند‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص بیماری‌های عفونی‌ صبح امروز‌ در چهارمین کنگره‌ پیوند کبد در تهران که در بیمارستان امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: جراحی‌های مرتبط‌ با بیماری‌های کبد‌، کیسه صفرا و مجاری صفرا‌وی‌ در این کنگره‌ بررسی می شود و یکی از اهداف‌ برگزاری این همایش‌ علمی تبادل تجربیات‌ استادان و متخصصان داخلی‌ و خارجی است.

 وی بیان کرد: همه متخصصان خارجی که در این همایش‌ شرکت کرده‌اند در مراکز معتبر پیوند کبد‌ در سراسر دنیا در حال فعالیت هسنند و در این کنگره‌ تازه‌های پیوند کبد و پانکراس‌ را به پزشکان جوان آموزش می‌دهند.

عضو تیم‌ پیوند‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این سمینار‌ علمی فرصتی‌ برای افزایش تجربیات‌ استاد‌ان و آموزش متخصصان جوان است، افزود: متأسفانه پیوند کبد در کمتر از 10 مرکز در سراسر کشور انجام می‌شود که در این بین دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و تهران بیشترین تعداد جراحی پیوند کبد را انجام می‌دهند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران و به خصوص‌ بیمارستان امام خمینی سالانه 100 مورد جراحی پیوند کبد انجام می‌دهد، افزود:تاکنون در بیمارستان امام خمینی  600 مورد پیوند کبد انجام شده که میزان بقای بیماران خوشبختانه بیش از 85 درصد‌ است و دانشگاه علوم پزشکی تهران مشابه‌ مراکز‌ پیوند کبد در دنیا از کارآیی‌های لازم برخوردار است.

وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک بیمارستان فیروزگر‌ نیز عمل پیوند کبد را انجام می‌دهد، افزود: از دیگر اهداف برگزاری این کنگره‌ آشنا کردن متخصصان با جراحی پیوند کبد است تا در شهرستان‌های کشور نیز این مراکز پیوند فعال شود زیرا تا به امروز متأسفانه در هیچ‌ کدام از مراکز شهرستان‌های کشور به صورت قابل توجه جراحی پیوند کبد انجام نمی‌شود.

 عضو تیم‌ پیوند‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص بیماری‌های عفونی‌ با اشاره به اینکه سالانه بیش از 250 تا 300 پیوند کبد در دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و تهران انجام می‌شود، افزود: مراکز دیگر کشور مجموعاً میزان عمل پیوند کبدشان‌ در سال به 50 عدد نمی‌رسد‌ و این در حالی بوده که نیاز کشور در حدود 700 تا هزار پیوند در سال است و این آمار برگرفته از تعداد بیماران در لیست انتظار پیوند کبد است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه از نظر نیروی انسانی‌ و کادر مجرب‌ هیچ کمبو‌دی با کشورهای‌ پیشرفته نداریم، تأکید کرد: همه اساتید پیوند کبد دوره‌های آموزشی خوبی را در مراکز معتبر دنیا دیده‌اند و متخصصان جوان داخلی نیز از 2 سال پیش دوره فلوشیپ پیوند کبد را در دانشگاه‌ شیراز گذرانده‌اند.

 وی با بیان اینکه از نظر تجهیزات اتاق‌های عمل پیوند کبد کشورمان‌ امکانات خوبی دارد‌، ادامه داد: از نظر تجهیزات‌ اتاق‌های عمل ایران رتبه‌ اول خاورمیانه‌ را دارد.

احمدی‌نژاد، گفت: از نظر آزمایشگاه‌ها و دسترسی به امکانات آزمایشگاهی‌ کمی از سایر کشورهای  پیشرفته عقب‌تر هستیم به همین منظور گرفتن جواب از آزمایشگاه‌ها باید با سهولت‌ بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار