همایش مشترک وزارت ارتباطات و سازمان پدافند غیر عامل با حضور محمد جواد آذری و سردار غلامرضا جلالی امروز سه‌شنبه، 9 آبان در وزارت ارتباطات برگزار شد.

همایش نکوداشت هفته پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعاتبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با فرارسیدن هفته بزرگداشت پدافند غیر عامل (6 تا 12 آبان ‌ماه)، برنامه‌های این سازمان در استان‌های گوناگون در حال برگزاری است. از این رو صبح امروز سه‌شنبه 9 آبان ماه، همایش مشترکی بین سازمان پدافند غیرعامل و وزارت ارتباطات در این وزارت خانه در حال برگزاری است.

پدافند غیرعامل عنوانی کلی است که دامنه آن مصونیت و آمادگی کشور در زمینه‌های گوناگون است. مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت حوزه پدافند غیرعامل تاکید داشته و پدافند را امیدی در برابر انواع تهدیدات و محورهای نفوذی نامیدند که با روحیه جهاد،  مقاومت، اقدام بسیجی و با مدیریت انقلابی و کارآمد و بهره‌گیری از رویكردهای جهاد کبیر و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی كشور، به خوبی تعمیق و نهادینه‌سازی خواهد شد.

از سوی دیگر اولویت ‌بخشیدن به اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح‌ها و برنامه‌ها به‌‌منظور مصونيّت‌بخشی، تاب‌آوری و ایمن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم كشور، اقدامی شایسته در جهت رواج بیشتر فرهنگ پدافند است، که ندانستن اینکه دشمن چه در سر دارد و چه می‌خواهد بکند، غفلتی است که ممکن است ما را از امکان برخورد و امکان دفاع محروم کند.

 عناوين روزهای پدافند غیرعامل سال 1396 به این شرح است:

مصون‌سازی کشور با تفكر بسيجی و روحيه جهادی

خودباوری و اقتدار علمي با حركت انقلابی

 پدافند غیرعامل، حصول اطمينان از مصونیت و آمادگی كشور

 حفظ سرمایه‌های ملي در برابر تهديدات سايبری

 جامعه سالم، آماده در برابر تهديدات نوين

 استحکام‌بخشی و صيانت از زیرساخت‌های كشور

 حفظ سرمایه‌های كشور با مشارکت مردمی

در جلسه صبح امروز، بیک‌پور، مشاور وزیر و رئیس عملکرد پدافند غیرعامل، گزارشی از عملکرد وزارت ارتباطات در خصوص حوزه پدافند ارائه کرد.

بیک پور منشا از سوئیچ بومی، ساز و کار شبکه اجتماعی در زیر مجموعه شبکه ملی اطلاعات،  در حوزه مدیریت، ایجاد شبکه اختصاصی در مدیریت بحران،  آموزش‌های تخصصی پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات که البته باید برای بالا بردن آمادگی عمومی تلاش شود،  ایجاد سازه امن برای زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه پدافند غیرعامل، ایجاد سامانه ابری و چندین برنامه دیگر در گزارش عملکرد وزارت ارتباطات نام برد.

 

.

 در حال تکمیل/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار