اتمام حجت دادستان مشهد با مدیرکل میراث فرهنگی

معاون دادستان مشهد گفت: مدیرکل میراث فرهنگی به دلیل سهل انگاری در ثبت و حفاظت از برخی آثار تاریخی برای اخذ توضیحات به دادسرا دعوت و توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ قاضی بخشی محبی  در ارتباط با آخرین خبر‌ها از ثبت و حفاظت آثار تاریخی و فرهنگی افزود: در راستای حفظ حقوق عامه مدیرکل میراث فرهنگی به دلیل سهل انگاری در ثبت و حفاظت از برخی آثار تاریخی برای اخذ توضیحات به دادسرا دعوت شد و توضیحاتی ارائه کرد.

وی افزود: ۶ آبان ماه در جلسه‌ای که با حضور دادستان و مدیر کل میراث فرهنگی برگزار شد؛ مدیر کل میراث فرهنگی بیان کرد که مدت کوتاهی است که مدیریت مجموعه را برعهده دارد و در مقابل دادستان نیز بیان کرد تغییر مدیریت در عدم حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی توجیه ندارد و پذیرفتنی نیست.

قاضی بخشی محبی گفت: توضیحات مدیر کل میراث فرهنگی در ۱۰ موضوع پرحاشیه میراث فرهنگی خراسان رضوی استماع و نسبت به بسیاری از موضوعات کاستی‎هایی مشاهده شد.

معاون دادستان مشهد ضمن تذکر جدی و اتمام حجت با مدیر کل میراث فرهنگی بر ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جهت تحقق اهداف میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت در راستای گردشگری و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری تلاش شود.

وی تصریح کرد: حوزه دادستانی بر بخش‌های مختلف میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نظارت دارد و اداره کل میراث فرهنگی باید در زمینه اقدامات صورت گرفته گزارش کار دهد و چنانچه تخلفات برای دادستانی محرز شود دادستانی در راستای صیانت از حقوق عامه به پرونده‌ها ورود خواهد کرد.

منبع: میزان


انتهای پیام//ف.ج

 
 

 تشکیل پرونده قضایی در صورت احراز سهل انگاری در ثبت آثار تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.