رئیس اداره محاظت زیست اردکان:

آزادسازی یک بهله جغد در اردکان

رئیس اداره محاظت زیست اردکان گفت: ا هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان یک جغد انبار ازسوی یک شهروند دوستدار محیط زیست پرورش و رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مرتضی عزیزی رئیس اداره محاظت زیست اردکان گفت: یک جغد انبار با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان از سوی یک شهروند دوستدار محیط زیست پرورش و رهاسازی شد.

عزیزی افزود: یک شهروند اردکانی یک جغد انبار که توانایی پرواز نداشت را پس از زنده گیری و مراقبت های اولیه با هماهنگی این ارگان رها سازی کرد.

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده حیوانی یا پرنده ای که وضعیت خوبی ندارد و قابل رهاسازی است سریعا به اداره محیط زیست تحویل دهند.

رئیس حفاظت محیط زیست اردکان با بیان اینکه جغدها به عنوان گونه های حفاظت شده بوده و شکار آنها ممنوع است خاطر نشان کرد: با توجه به نقش مهم جغدها در کنترل موش ها، از عموم مردم تقاضاء داریم تا در حفاظت از این گونه با اداره حفاظت محیط زیست همکاری داشته باشند.

عزیزی تصریح کرد: راسته جغدسانان پرندگانی شکاری و شب پروازند و از پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان و حشرات تغذیه می کنند و با نام علمی Tyto alba به عنوان جغد سفید هم معروف هستند.

مهدی دشتی که مدت ها جغد انبار را در سالن ورزشی فوتبال چهارده معصوم اردکان ، گرسنه و بی حال مشاهده کرده بود با کمک دوستش این جغد را از بالای سقف این سالن گرفته و تصمیم گرفتند که به عنوان یک دوستدار محیط زیست رها سازی و این جغد را به آغوش طبیعت باز گردانند.

دشتی در این زمینه گفت: یکی از دوستان پیشنهاد فروش این پرنده کمیاب را به من داد ولی قبول نکردم ، دوست دارم فرهنگ حفاظت از حیوانات و پرندگان در بین مردم گسترش یابد.

انتهای پیام/ی

رها سازی پرنده شکاری در اردکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار