مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان خبر داد:

تونایی بالای استان همدان برای مقابله با بحران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: استان همدان توان و آمادگی بالایی در مقابله با بحران و مدیریت آن دارد.

تونایی بالای استان همدان برای مقابله با بحران به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیمردان طالبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: کارگاه آموزشی مدیریت بحران  با حضور اساتید توانمند بومی و آشنا با شرایط اقلیمی و مخاطرات طبیعی همدان، در حال برگزاری است.

وی افزود: با برگزاری این گردهمایی می توان یک چالش فکری در بین تمامی اعضا ایجاد کرد تا بر اساس سناریوی تعریف شده حداکثراستفاده را ازمسائل مطرح شده دراین کارگاه داشته باشند تا بتوانند بهترین تصمیم را بر اساس سناریوی تدوین شده بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان تاکید کرد: یکی از مسایل مهم در مدیریت بحران تصمیم اقتضایی است یعنی به اقتضا نوع حادثه و بحران مدیر باید تصمیم بگیرد.

علیمردان طالبی افزود: برگزاری این کارگاه ها می تواند زمینه ای را فراهم می کند که مدیر یا فرد مسئول در تصمیم ها به بهترین شیوه عمل کند.

وی گفت: در استان همدان 22 مخاطره طبیعی ثبت شده است که مهمترین آنها خشکسالی، سیلاب، زلزله، برف و کولاک، یخبندان و سرمازدگی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان افزود: اساتید در این دوره آموزشی بر روی حوادثی که فراوانی بیشتری در همدان دارند متمرکز می شوند تا تمرکز فکری مدیران بیشتر بر روی این حوادث و مخاطرات معطوف شود و تصمیم مناسبی در زمان وقوع بحران بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان تاکید کرد: این استان توان و آمادگی بالایی در برابر بحران ها دارد ولی این به معنای بی نیاز بودن به برگزاری دوره های آموزشی نیست.

طالبی تاکید کرد: مخاطره دارای سه ویژگی مشخص نبودن زمان، مکان و شدت است بنابراین باید تلاش کرد ذهنیت مدیران را نسبت به مخاطره ها آشنا کرد.

انتهای پیام/د.ا

 همدان آمادگی بالایی در برابر بحران ها دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.