رییس سازمان بهزیستی کشور :

راه اندازی دو سامانه خدمات رسانی غیر حضوری درساری

دو سامانه خدمات رسان غیر حضوری ویژه مددجویان بهزیستی درساری راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور در ساری گفت: سامانه ussd و سامانه معرفی شرکت‌های خدماتی مانند هواپیمایی دوسامانه‌ای بود که امروز رونمایی شد.

وی افزود: سامانه ussd همه نیازمندی‌های جامعه هدف این سازمان را به صورت غیر حضوری ارائه می‌کند.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در راه اندازی سامانه ussd جزو ۵ دستگاه نخست به شمار می‌رود، افزود: پرداخت مستمری و ارائه خدمات کمیسیون‌های پزشکی از مهمترین خدمات این سامانه است.

محسنی بندپی افزود: کاهش آلودگی زیست محیطی، کاهش رفت و آمد برای افراد از مزایای فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری بوده که باید نسبت به تولید اطلاعات و شواهد دقت و کار‌ها روان سازی شود تا از گسترش تکنولوژی وتجهیز کردن اطلاعات و ارتباطات جهت خدمات مطلوب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند، گفت: کوری، قطعی عضو و دیگر معلولیت‌ها بوده که فراهم کردن اطلاعات می‌تواند ما را در تصمیم‌سازی کمک کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: کاهش سن اعتیاد و افزایش اعتیاد در جوانان موجب شد تا سازمان بهزیستی گام مهم در این زمینه بردارد.

محسنی گفت: با آنکه پیشگیری از معلولیت از وظایف بهزیستی نیست، اما تلاش می‌کنیم با این اطلاعات و آماربه سیاست‌گذاری درست برسیم و نقشه راه را به درستی عمل کنیم.

وی افزود: در گذشته نسبت به معتادان جامعه از نقش مهم حمایت اجتماعی غافل می‌شدیم که موجب برگشت فرد می‌شد که مراکز ترک اعتیاد با بازنگری برنامه‌ها تلاش شود این آمار را کاهش دهیم.

آرام مدیرکل بهزیستی مازندران نیز با بیان اینکه دولت همراه الکترونیک یک تحول در سطح کلان است، گفت: این طرح با همراهی دستگاه‌های اجرایی به ارایه خدمات دولتی بر بستر فناوری اطلاعات و ارتباطی تلفن همراه می‌پردازد و کلیه خدمات دولت را از طریق بستر تلفن همراه به شهروندان ارایه می‌دهد.

وی افزود: مزیت این طرح روش‌های دسترسی آسان به اطلاعات و خدمات مددجویی حتی از طریق گوشی‌های همراه غیر هوشمند، ایجاد زیر ساخت مناسب برای استقرار دولت همراه و هزینه پایین استفاده از خدمات است.

وی گفت: جلوگیری از برخی سو استفاده‌ها از خدمات بهزیستی اساس کار این سامانه است و برخی در گذشته با استفاده از فقدان اطلاعات آنلاین و فراگیر سعی به برخورداری از امکانات بهزیستی در چندین شهر می‌کردند.

انتهای پیام/آ

رونمایی از دوسامانه خدمت رسان بهزیستی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.